Πρώτο θέμα στην συνάντηση κορυφής κατά τους Ισραηλινούς θα είναι το θέμα του αγωγού φυσικού αερίου από το Ισραήλ στην Ευρώπη.
Οπως έγραψε στο twitter ο Πρέσβης του Ισραήλ στην Κύπρο, Σαμι Ρεβέλ, στην σημερινή συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, ο Πρωθυπουργός της χώρας Βενιαμίν Νετανιάχου ανέφερε ότι την εβδομάδα που έρχεται φθάνει στο Ισραήλ ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο και πως μαζί του θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Κύπρου και τον Έλληνα Πρωθυπουργό για να συζητήσουν για τον αγωγό φυσικού αερίου από το Ισραήλ στην είδηση που προσυπέγραψε και ο Ελληνας Υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος αναμένεται στην Κύπρο απόψε το βράδυ, για την πρώτη επίσημη επίσκεψή του στο νησί ως Υπουργός Εξωτερικών, η οποία όπως είπε στοχεύει στην αμοιβαία ενημέρωση και το συντονισμός για τα εθνικά θέματα και κυρίως για το Κυπριακό.
Στήριξη για την ΑΟΖ ανάλογη με αυτήν από την ΕΕ- Τι αναμένει η Λευκωσία από τον ΥΠΕΞ ΗΠΑ στο Ισραήλ
Αναφορικά με τις εξελίξεις στα ενεργειακά θέματα, στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας σημειώνουν ότι οι θέσεις της κυπριακής κυβέρνησης εκφράζουν απολύτως τα δίκαια αιτήματα της Κυπριακής Δημοκρατίας και του ελληνισμού, ενώ υπογραμμίζουν ότι στην Τριμερή Κύπρου - Ελλάδας - Ισραήλ, παρουσία και του Υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο, θα γίνει σοβαρή προσπάθεια υπογραφής της συμφωνίας για κατασκευή του αγωγού East Med.
Σε διαφορετική περίπτωση, επισημαίνει ο επικεφαλής της Ελληνικής Διπλωματίας η υπογραφή θα γίνει στην επόμενη συνάντησή κορυφής στην Κρήτη, στην οποία θα συμμετέχουν και οι Ιταλοί.
Ψηλά τον πήχη έβαλε όμως και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου ο οποίος όπως δήλωσε αναμένει από την Τριμερή και τον Αμερικανό Υπουργό Εξωτερικών, μία ξεκάθαρη στήριξη των κυριαρχικών δικαιωματων της Δημοκρατίας στην κυπριακή ΑΟΖ, ανάλογη με αυτή που έδωσε στη Λευκωσία η ΕΕ, η οποία έστειλε σαφή προειδοποίηση στην Άγκυρα.