-Η επιθυμία μας είναι να τεθούν υπό εγγύηση τα δικαιώματα στο Φ.Α. του «Τ/κ λαού».
-Αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε τώρα, λένε. Θα το κάνουμε, λένε, όταν αρχίσουμε να πουλάμε το φυσικό αέριο.
Αν θα το κάνεις τότε, γιατί δεν το κάνεις τώρα;
-Τώρα υπάρχει πίεση της κοινής γνώμης λένε.
-Αν υπάρχει τώρα πίεση της κοινής γνώμης θα υπάρχει και τότε. Μπορεί να σημαίνει αυτό αναγνώριση της «ΤΔΒΚ»; Εμείς λέμε ότι υπάρχουν και άλλες φόρμουλες. Μπορεί να γίνει μέσω της ΕΕ. Και μέσω εταιρειών μπορεί να γίνει. Αν δεν θα γίνει μεταξύ κρατών να γίνει μέσω εταιρειών.»
Ο τούρκος Υπουργός ο οποίος μιλούσε στο τηλεοπτικό κανάλι Ντv παρέπεμψε μάλιστα στη συνάντησή του με τον Επίτροπο Χρήστο Στυλιανίδη στην Άγκυρα, την περασμένη Δευτέρα, αφήνοντας σαφώς να νοηθεί ότι συζήτησαν το θέμα του φυσικού αερίου.
Κάτι ωστόσο που δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται από το περιβάλλον του κύπριου επιτρόπου. Οι υπαινιγμοί Τσαβούσογλου πάντως θορύβησαν την Λευκωσία, η οποία όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο ΑΝΤ1 δεν έτυχε καμίας ανάλογης ενημέρωσης για το θέμα. Στην ίδια συνέντευξη του ο Τσαβούσογλου επέμεινε πως ο μόνος βιώσιμος δρόμος για μεταφορά του ΦΑ στην Ευρώπη, είναι αυτός που περνά από τη Τουρκία.
Όπως είπε "Αν δεν πάει μέσω της Τουρκίας δεν θα είναι εμπορεύσιμο και δεν θα έχει νόημα να εξορυχτούν. Επομένως ελάτε τότε με αυτή την συναντίληψη, όλοι μαζί, ο «Τ/κ λαός», η Ε/κ πλευρά, όλοι μαζί να συνεργαστούμε και να πάει μέσω Τουρκίας. Όλοι να κερδίσουν και το νησί Κύπρος να γίνει ένα νησί ειρήνης και γαλήνης. Και όλα αυτά βεβαίως υπό τον εκβιασμό της διενέργειας παράνομης ενέργειας εντός της Κυπριακής ΑΟΖ, καθώς όπως φρόντισε να μας ενημερώσει ο κος Τσαβούσογλου το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας και ο Ταγίπ Ερντογάν άναψαν ήδη το πράσινο φώς.
«Το δεύτερο γεωτρύπανο μας που θα έρθει θα ξεκινήσει γεώτρηση στην δική μας ΑΟΖ η οποία είναι ταυτόχρονα και δυτικά της Κύπρου στο Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας συζητήθηκε και εκεί με εντολή του Προέδρου μας όλοι κάνουν τώρα αυτό που τους αναλογεί.»
Σε σχέση με το κυπριακό, ο επικεφαλής της Τουρκικής διπλωματίας αφού επανέλαβε πως μέχρι τον Μάιο δεν είναι δυνατόν να γίνει κάτι, πέραν κάποιων ανεπίσημων επαφών, κάλεσε εκ νέου όσους οραματίζονται μηδέν εγγυήσεις και στρατούς στην Κύπρο να ξυπνήσουν από το όνειρο.
"Δεν το λέμε για να τους κοροϊδέψουμε ή να τους προσβάλουμε αλλά να δουν ότι αυτή είναι μια πραγματικότητα που δεν θα αλλάξει και ανάλογα να γίνουν οι διαπραγματεύσεις."
Ερωτηθείς κατά πόσο θα δημιουργηθεί ναυτική βάση στα κατεχόμενα, ο Τούρκος Υπουργός περιορίστηκε να αναφέρει πως το Υπουργείο ʼμυνάς, το Γενικό Επιτελείο, οι ναυτικές και αεροπορικές δυνάμεις, της Τουρκίας εργάζονται συντονισμένα όλες μαζί.