Η προσωπική απεσταλμένη του γενικού γραμματέα αναχώρησε το απόγευμα από την Κύπρο μετά από τετραήμερη παραμονή, και αναμένεται να επανέλθει αρχές του νέου έτους, συνεχίζοντας την προσπάθεια συνομολόγησης των όρων αναφοράς επί των οποίων θα επαναρχίσουν οι διαπραγματεύσεις.
Το πρωί πέρασε για δεύτερη φορά τα τελευταία τρία εικοσιτετράωρα το κατώφλι του Προεδρικού Μεγάρου και συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη.
Σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Πρόδρομο Προδρόμου ανέφερε ότι «μέσα στο ίδιο δημιουργικό και παραγωγικό κλίμα. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συζήτησε με την κ. Λουτ, με σκοπό τη διαμόρφωση των όρων αναφοράς για να ξεκινήσουν ξανά οι διαπραγματεύσεις. Η συζήτηση θα συνεχιστεί, και η κ. Λουτ θα επανέλθει στις αρχές του επόμενου χρόνου».
Πάντως ούτε σήμερα κατέθεσε γραπτώς οποιαδήποτε πρόταση, αλλά ούτε και ενημέρωσε την μια πλευρά για τις θέσεις και τις προτάσεις που κατέθεσε η άλλη.
Παράλληλα, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «δεν κομίζει μηνύματα. Γίνεται συστηματικά και μεθοδικά η προσπάθεια να διαμορφωθούν οι όροι αναφοράς. Όταν υπάρχει κάτι προς ανακοίνωση θα το ανακοινώσουμε».
Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης με τον πρόεδρο Αναστασιάδη η Αμερικανίδα διπλωμάτης, συνεχίζοντας την τακτική του πήγαινε έλα, συναντήθηκε στα κατεχόμενα με τον Μουσταφά Ακιντζί, παραμένοντας πάντοτε πιστή στην προσφιλή συνήθεια της να μην ανοίγει τα χαρτιά της αλλά ούτε και να προβαίνει σε δηλώσεις.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της λεγόμενης προεδρίας του ψευδοκράτους, ο Μουσταφά Ακιντζί ανέπτυξε τις θέσεις και τις ανησυχίες της τουρκοκυπριακής πλευράς.
«Με αφορμή τη σημερινή συνάντηση, ο κ. Ακιντζί είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει στην κ. Λουτ για μια ακόμη φορά τα σημεία στα οποία αποδίδει μεγάλη σημασία ο «τ/κ λαός». Η εποικοδομητική και λεπτομερής συνάντηση διήρκεσε μία ώρα και είκοσι λεπτά».
Πριν απο την αναχώρηση της, η κ. Λούτ συναντήθηκε με τον ύπατο αρμοστή του Ηνωμένου Βασιλείου στην Κύπρο Στίβεν Λίλι, έπειτα από αίτημα του βρετανού διπλωμάτη.
Φωτογραφίες Ανδρέα Μανώλη*