Οσοι επιθυμούν να εγγραφούν στον εκλογικό κατάλογο μπορούν να το κάνουν μέχρι τις 2 Απριλίου του 2019, ημερομηνία που ισχύει και για όσους επιθυμούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στα εκλογικά κέντρα του εξωτερικού.
«Η απόφαση είναι να λειτουργήσουν εκλογικά κέντρα στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο. Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο γιατί είναι ο όγκος των ψηφοφόρων μας, περίπου το 90% και στο Βέλγιο, για συμβολικούς λόγους, αλλά και διότι υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός Κυπρίων που ζουν και εργάζονται στις Βρυξέλλες.», δήλωσε ο Δημήτρης Δημητρίου.
Μέχρι στιγμής πάντως, είναι αποκαρδιωτική η ροή των εγγραφών νέων ψηφοφόρων στον εκλογικό κατάλογο.
«Η εικόνα που έχουμε λίγες ημέρες πριν να κλείσει η τρέχουσα τριμηνία είναι απογοητευτική. Μόλις ξεπεράσαμε τις 200 νέες εγγραφές. Έχουμε στείλει περίπου 18 500 – 19 χιλιάδες επιστολές σε νέους γεννηθέντες από το 1998 έως το 2001 και ευελπιστούμε ότι με αυτή την κίνηση και την εντατική από πλευράς κομματικών μηχανισμών κινητικότητα, να έχουμε στην επόμενη τριμηνία, ουσιαστικό αριθμό νέων εγγραφών», δήλωσε ο Δημήτρης Δημητρίου.
Επιστολές θα σταλούν εντός ημερών και σε 8 χιλιάδες περίπου υπηκόους κρατών μελών της Ε.Ε που διαμένουν στην Κυπριακή Δημοκρατία και είναι εγγεγραμμένοι στον κατάλογο για δημοτικές και κοινοτικές εκλογές, ώστε να εκδηλώσουν εάν το επιθυμούν ενδιαφέρον προκειμένου να ψηφίσουν τους Κύπριους Ευρωβουλευτές.
Στις επερχόμενες εκλογές, δικαίωμα ψήφου έχουν και πέραν των 80 χιλιάδων Τ/κ.
«Είναι οι Τ/κ που διαμένουν στις ελεύθερες περιοχές και έχουν κάνει αίτηση στον εκλογικό κατάλογο, περίπου 650. Και οι Τ/κ που διαμένουν στα κατεχόμενα, όσοι έχουν ταυτότητα από αρχείο πληθυσμού με διεύθυνση στα κατεχόμενα, αυτόματα περιλαμβάνονται στον κατάλογο», δήλωσε ο Δημήτρης Δημητρίου.
Στις προηγούμενες ευρωεκλογές, δικαίωμα ψήφου είχαν περίπου 59 χιλιάδες Τ/κ, με μόλις το 3,1% να προσέρχεται στις κάλπες. Για τους Τ/κ την ημέρα των εκλογών, θα λειτουργήσουν εκλογικά κέντρα κατά μήκος της γραμμής αντιπαράταξης, από τον Πύργο έως την Αχερίτου. Ενώ με βάση νομοσχέδιο που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο τον Νοέμβριο, καταργείται η υποχρέωση τους να επιδεικνύουν υπεύθυνη δήλωση για τον τόπο διαμονής τους κατά την προσέλευσή τους στα εκλογικά κέντρα, προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις και προβλήματα.