Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Με 105 ψήφους υπέρ, η Βουλή στο Κοσσυφοπέδιο ενέκρινε τη δημιουργία στρατού, που θα αποτελείται από 5 χιλιάδες στρατιώτες και 3 χιλιάδες εφέδρους, με την Πρίστινα να προχωρεί στην σύσταση και Υπουργείου Άμυνας. 11 βουλευτές σερβικής καταγωγής, απείχαν. 

«Είναι μια ιστορική συμφωνία για μας και μας αξίζει. Το Κόσοβο έχει δικό του στρατό, όπως και «κράτος», που κάθε μέρα είναι και πιο ενωμένο και πιο δυνατό. Ο στρατός του Κοσόβου, θα είναι πολυεθνικός και επαγγελματικός και θα υπηρετεί όλους τους πολίτες μας, την ειρήνη στο Κόσοβο, την περιοχή και όπου αλλού χρειάζεται.», δήλωσε ο Επικεφαλής Κοσσυφοπεδίου, Hashim Thaci. 

Η εξέλιξη, που χαιρέτισαν με θέρμη οι Ηνωμένες Πολιτείες, πυροδότησε την οργή της Σερβίας, με τον Πρόεδρο Αλεξάνταρ Βούτσιτς να κατηγορεί την Ουάσινγκτον, τη Βρετανία και τη Γερμανία ως υποκινητές και σπόνσορες των Αλβανών, ενώ δεν έλειψαν και οι απειλές για επέμβαση. 

Ο Σέρβος Πρόεδρος μετά το διάγγελμά του, το οποίο παρακολούθησαν από γιγαντοοθόνες και οι Σέρβοι της Μιτροβίτσα, μετέβη στη μεθόριο και επιθεώρησε τις δυνάμεις μαζί με την ηγεσία του στρατού. 

Η Μόσχα παράλληλα κάνει λόγο για παραβίαση των αποφάσεων του Σ.Α του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και τονίζει ότι η απόφαση για δημιουργία στρατού εγκυμονεί κινδύνους για νέες ένοπλες συγκρούσεις και αποσταθεροποίηση ολόκληρης της περιοχής. Καλεί δε τα Ηνωμένα Έθνη να παρέμβουν και να ανακόψουν τα σχέδια των Κοσοβάρων. 

Αυτοσυγκράτηση συνέστησε ο Γ.Γ Αντόνιο Γκουτέρες, μετά την έκτακτη σύνοδο του Σ.Α που πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος του Βελιγραδίου κεκλεισμένων των θυρών, ενώ όπως μεταδίδεται δεν αποκλείεται το σώμα να συνέλθει εκ νέου αρχές της βδομάδας. 

Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, οι εξελίξεις είναι ανησυχητικές και γεννούν όντως κινδύνους αναζωπύρωσης της έντασης, ωστόσο εκτιμούν ότι η Σερβία δεν θα ακολουθήσει την πολεμική οδό, καθώς επιθυμεί να διατηρήσει ζωντανή την ενταξιακή προοπτική της στην Ε.Ε.