Η μεταφορά του ζεύγους έγινε με νοσοκομειακό αεροσκάφος και με έξοδα του κράτους. Και η κατάσταση της υγείας του 76χρονου Ελληνοκύπριου και της αλλοδαπής συζύγου του κρίνεται ως κρίσιμη.
«Αν η αναγνώριση γινόταν έγκαιρα με βάση το είδος μανιταριών που έχει καταναλωθεί θα μπορούσαν να δοθούν κάποια ηπατοπροστατευτικά σκευάσματα τα οποία προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό το συκώτι από κυτταρόλυση», δήλωσε ο Πρόεδρος Μυκητολογικού Συνδέσμου, Μιχάλης Λοιζίδης.
Το ζεύγος που διαμένει στο Πολιτικό, μάζεψε τα μανιτάρια από το χωράφι φίλου τους την περασμένη Τρίτη και την Τετάρτη τα μαγείρεψαν και λίγο μετά που τα είχαν καταναλώσει άρχισαν να έχουν αφόρητους πόνους. Μεταφέρθηκαν στο ιατρικό κέντρο της περιοχής τους και από στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, όπου και άρχισε αγώνας δρόμου για τη σωτηρία τους.
Εκ πρώτης όψεως το ζεύγος φαίνεται να κατανάλωσε μανιτάρια του είδους "amanita phalloides", τα οποία είναι δηλητηριώδη. Προκαλούν υπατική και νεφρική ανεπάρκεια και μπορούν να επιφέρουν και θάνατο.
«Στην Κύπρο τα περισσότερα ήδη μανιταριών δεν έχουν καταγραφεί. Έχουμε μέχρι σήμερα καταγράψει περισσότερα από χίλια είδη μανιταριών στην Κύπρο, από αυτά περίπου 100 και περισσότερα προκαλούν δηλητηριάσεις διαφόρων εντάσεων και διαφόρων μορφών. Και τουλάχιστον 15 μπορούν να προκαλέσουν τον θάνατο.», δήλωσε ο κος Λοιζίδης.
Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας, Χριστίνα Γιαννάκη, υπάρχει συνεχής επικοινωνία με το ιατρικό κέντρο στη Γαλλία και ότι για την ώρα το ζεύγος δεν θα υποβληθεί σε οποιαδήποτε χειρουργική επέμβαση. Οι θεράποντες ιατροί περιμένουν να σταθεροποιηθεί η κατάσταση τους για να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα.