Τα γεγονότα σχολίασε μέσα από την εκπομπή Μέρα Μεσημέρι ο κοινοτάρχης της Δένειας Χριστάκης Παναγιώτου. «Ήθελαν λίγο να αφήσουν την κατάσταση να ηρεμήσει και χθες και σήμερα και αποφάσισαν αύριο πάνε να καλλιεργήσουν. Θέλουν να δείξουν ότι στην νεκρή ζώνη έχουν λόγο οι τούρκοι και είχε προγραμματιστεί με ηνωμένα έθνη μια επίσκεψη στο χωριό» είπε.
Αύριο το πρωί οι γεωργοί αναμένεται να μεταβούν ξανά στην περιοχή για να καλλιεργήσουν τα χωράφια τους .Σε καταγγελία για την τουρκική προκλητικότητα στην περιοχή προχώρησε το υπουργείο εξωτερικών το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία από την πρώτη στιγμή με την ΟΥΝΦΙΚΙΠ.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών, ο Φίλιππος Σαμουήλ «έχουμε καταγγείλει την συμπεριφορά των μελών του κατοχικού στρατού και έχουμε ζητήσει την παρέμβαση της ΟΥΝΦΙΚΙΠ για την άμεση αποκατάσταση των δικαιωμάτων των γεωργών μας την πρόσβαση στα χωράφια τους και την διασφάλιση της σωματικής τους ασφάλειας. Βρισκόμαστε σε επικοινωνία με την ΟΥΝΦΙΚΙΠ και προσπάθεια μας είναι να διαφυλαχθεί η ομαλή πρόσβαση και ενασχόληση των γεωργών με τα χωράφια τους.»
Το θέμα σχολίασε και ο Ευρωβουλευτής του ΔΗΣΥ Λευτέρης Χριστοφόρου, αναφέροντας πως η προσπάθεια του κατοχικού στρατού να δημιουργήσει τετελεσμένα στην νεκρή ζώνη, τους βρίσκουν κάθετα αντίθετους. «Για αυτό τον λόγο θα προβώ σε καταγγελία τόσο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον τρόπο με τον οποίο οι Τούρκοι συνεχίζουν να προκαλούν και να δημιουργούν προβλήματα» είπε συγκεκριμένα.
Την ίδια ώρα από τα κατεχόμενα τα τουρκοκυπριακά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα πηγές από το λεγόμενο υπουργείο εξωτερικών των κατεχομένων αναφέρουν ότι δεν υπήρξε ένταση μεταξύ τούρκων στρατιωτών και ελληνοκύπριων γεωργών και υποστηρίζουν ότι η ε/κ πλευρά προσπάθησε να επιβάλλει στην ΟΥΝΦΙΚΥΠ να επιβεβαιώσει κάτι τέτοιο, αλλά απέτυχε.
Και παρουσιάζουν σενάριο όπως την παραβίαση στις 17 Νοεμβρίου της νεκρής ζώνης στη Δένεια από μια ομάδα 15 με 20 Ελληνοκυπρίων μεταξύ των οποίων ένας ιερέας, δημοσιογράφοι και κινηματογραφιστές, που πλησίασαν στην νεκρή ζώνη φωνάζοντας συνθήματα.