Τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία εντοπίζει θετικές εξελίξεις σε σχέση με τη χρήση αντιβιοτικών στην Ευρώπη, παρουσιάστηκαν την Πέμπτη στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο του συνεδρίου για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ενημέρωσης για τα αντιβιοτικά.
Συγκεκριμένα το 32% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι είχε λάβει αντιβιοτικά κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ενώ στην έρευνα του 2009 το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε το 40 %.
Ωστόσο η έρευνα καταγράφει ότι πολλά από τα αντιβιοτικά χρησιμοποιήθηκαν άσκοπα. Συγκεκριμένα το 20 % των αντιβιοτικών ελήφθησαν για την αντιμετώπιση γρίπης ή κρυολογήματος, ενώ το 7 % των συμμετεχόντων κατανάλωσε αντιβιοτικά χωρίς συνταγή γιατρού.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την Υγεία και την Ασφάλεια τροφίμων εξέφρασε την ανάγκη για περαιτέρω ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών για τα αντιμικροβιακά φάρμακα.
«Η μικροβιακή αντοχή προκαλεί 33.000 θανάτους ετησίως στην Ευρώπη και ο αριθμός αυτός θα πρέπει να αποτελέσει ένα μήνυμα αφύπνισης για όλους μας. Οι περισσότεροι από τους θανάτους αυτούς μπορούν να αποφευχθούν αν σταματήσει η αλόγιστη χρήση των αντιβιοτικών και αν βελτιωθούν η διάγνωση και η πρόληψη των λοιμώξεων στα νοσοκομεία και τις κοινότητες».
Και ανακοίνωσε ότι τις επόμενες μέρες το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα δώσει το πράσινο φως για μια νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με τα κτηνιατρικά φάρμακα και τις φαρμακούχες ζωοτροφές που αποσκοπεί στην ενίσχυση της προστασίας των ευρωπαίων καταναλωτών από τον κίνδυνο εξάπλωσης της μικροβιακής αντοχής μέσω εισαγωγών ζώων ή προϊόντων ζωικής προέλευσης.