Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Λίγα μόλις λεπτά μετά τις δώδεκα το μεσημέρι και τα πρώτα οχήματα ελληνοκύπριων άρχισαν να περνούν το οδόφραγμα Λεύκας - Απλικίου. Ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο άνοιξε ξανά μετά από 55 ολόκληρα χρόνια. 

Ήταν κλειστός από το 1963 γι αυτό και η σημερινή μέρα για τους κατοίκους της περιοχής Μαραθάσας είναι διπλά ιστορική. Πρόκειται για τον δρόμο που οδηγεί στη θάλασσα της κατεχόμενης περιοχής Μόρφου, και στα χωριά Καραβοστάσι και Ξερό. 

O Κοινοτάρχης της Ευρύχου, Ξενάκης Ξενοφώντος δήλωσε πως τα αισθήματα είναι ανάμικτα και χαρά και λύπη γιατί δυστυχώς δεν περνούν ελεύθερα. Στόχος τους είπε είναι η επίλυση του Κυπριακού και θα διευκολύνει κυρίως του Τουρκοκύπριους για να ανεβαίνουν στο βουνό και να μεταβαίνουν στην Λεμεσό. 

Κάτοικος του Μουτουλά ανέφερε πως τους διευκολύνει πολύ να πηγαίνουν στη θάλασσα ενώ ένας πρόσφυγας από το χωριό Λουτρός δήλωσε  πως θα έχουν πρόσβαση και προς τα  χωριά που έζησαν και θα ευκολυνθούν πολύ για την θάλασσα. 

Λιγότεροι στη διάνοιξη του οδοφράγματος Λεύκας- Απλικίου

Πολύ λιγότεροι ήταν όσοι βρέθηκαν στη διάνοιξη του οδοφράγματος Λεύκας - Απλικίου, ενώ ένα μικρό πανηγύρι έστησαν οι Τουρκοκύπριοι. Φορώντας παραδοσιακές στολές, υποδέχονταν όσους περνούσαν το οδόφραγμα με φύλλα ελιάς, τους πρόσφεραν πορτοκάλια και μανταρίνια, αλλά και μαρμελάδα και γλυκά του κουταλιού, μαζί με τουριστικά φυλάδια για τη Λεύκα στα τουρκικά. 

Ο πρώην Υπουργός Γεωργίας, Κώστας Θεμιστοκλέους δήλωσε «δυστυχώς όταν σκέφτομαι ότι χρειάστηκαν δέκα χρόνια για να δοθεί η δυνατότητα σήμερα να απολαμβάνουν χωρίς το μεγάλο της απόστασης οι ελληνοκύπριοι και τουρκοκύπριοι τα απλά πράγματα πόσο θα χρειαστεί για να απολαύσουν την ειρήνη του Κυπριακού».

Οδόφραγμα Λεύκας: Με μικρή καθυστέρηση άνοιξε από την πλευρά των κατεχομένων

Το οδόφραγμα της Λεύκας από την πλευρά των κατεχομένων άνοιξε με μικρή καθυστέρηση αφού προηγήθηκε σύντομη τελετή με κυπριακούς χορούς. 

Οι πρώτοι Τουρκοκύπριοι που πέρασαν ήταν πέντε ποδηλάτες στις 12:25. Ένας ποδηλάτης εξέφρασε τη χαρά του για τη σημερινή ημέρα «είναι μία πολύ ωραία μέρα που ανοίγουν το δρόμο, γιατί μένω στη Λεύκα που είναι πολύ κοντά και με την αθλητική μου ομάδα προσπαθούμε να πάμε στο Τρόοδος, γι' αυτό είμαστε χαρούμενοι» είπε συγκεκριμένα. Άλλος ένας μοιράστηκε την χαρά του για την διάνοιξη του οδοφράγματος Λεύκας, ο δημοσιογράφος-κάτοικος Λεύκας, Αχμέτ, αναφέροντας πως το χρειαζόταν γιατί τώρα θα πάει στο βουνό ενώ περίμενε δυο ώρες για να ανοίξει η «πόρτα». 

Η διαδικασία διάνοιξης του οδοφράγματος έγινε κάτω από το άγρυπνο μάτι δεκάδων μελών της ειρηνευτικής δύναμης των Ηνωμένων Εθνών.

 *Φωτογραφίες Ανδρέας Μανώλη

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.

Image removed.