Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στην αλτρουιστική πράξη των δοτών οργάνων, στάθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Υπουργείο Υγείας προς τιμήν του Γιώργου Κυριακίδη, ο οποίος πραγματοποίησε το 1986 με επιτυχία την πρώτη μεταμόσχευση νεφρού στο Παρασκευαϊδειο Μεταμοσχευτικό Κέντρο στη Λευκωσία.

 

Για να μπορούμε να περηφανευόμαστε για τις επιτυχίες του Μεταμοσχευτικού μας Κέντρου, έχει προηγηθεί η αλτρουιστική πράξη των δοτών οργάνων, τονισε ο Πρόεδρος. Χωρίς αυτούς ως απαραίτητη προϋπόθεση δεν θα υπήρχε η μεταμόσχευση, η πρώτη τιμή, η πρώτη αναγνώριση απευθύνεται λοιπόν σε εκείνους που πολλοί από αυτούς, ακόμη και στη φοβερή στιγμή του θανάτου ενός οικείου προσώπου, βρίσκουν το κουράγιο να στηρίξουν έναν άλλο συνάνθρωπο μας, επισήμανε ο πρόεδρος Αναστασιάδης.

 

Σημείωσε ότι το Υπουργείο Υγείας βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση για την αύξηση της δωρεάς από μεταθανάτιους δότες, μέσω διάφορων ενεργειών που συμβάλλουν στη διαφώτιση των πολιτών για τη μεταθανάτια αλλά και η ζώσα δωρεά οργάνων, στηρίζοντας παράλληλα τους συμπολίτες μας που προβαίνουν στην κορυφαία αυτή πράξη αλτρουισμού.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εξήρε την παρακαταθήκη και το σπουδαίο έργο του Γιώργου Κυριακίδη. «Με το πρώτο βήμα, την πρώτη μεταμόσχευση, ο Γιώργος Κυριακίδης ανοίγοντας τον δρόμο αυτό στάθηκε στη συνέχεια με συνέπεια για δεκαετίες πρωτοπόρος στον τομέα των μεταμοσχεύσεων», είπε.

 

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη, στο Παρασκευαϊδειο Μεταμοσχευτικό Κέντρο πραγματοποιήθηκαν έκτοτε σχεδόν 900 νεφρικές μεταμοσχεύσεις, αριθμός εξαιρετικά μεγάλος εάν κανείς λάβει υπόψη το μέγεθος της χώρας μας, ενώ στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 200 μεταμοσχεύσεις νεφρών, με τη βιωσιμότητα των μοσχευμάτων στα 3.5 έτη μέσο όρο παρακολούθησης  να είναι περίπου 97%, τη στιγμή που σε άλλες αναπτυγμένες χώρες είναι γύρω στο 90-94% μόνο για το πρώτο έτος.

  

Από την πλευρά της η Διευθύντρια του ΓΤΠ, Σόφη Μιχαηλίδη, είπε πως εκείνο που ενώνει το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών με τον δρα Κυριακίδη είναι η αποστολή για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των συμπολιτών μας για τα ιδιαίτερα και ευαίσθητα ζητήματα των μεταμοσχεύσεων και της δωρεάς οργάνων. «Για κάποιους από εμάς δυστυχώς θα έρθει εκείνη η δύσκολη ώρα που θα χρειαστεί να αποχωριστούμε πολύτιμους ανθρώπους της ζωής μας. Έχουμε όμως την επιλογή μας να σώσουμε τους πολύτιμους ανθρώπους των διπλανών μας. Και η ηθική ικανοποίηση από αυτή μας την απόφαση δεν μπορεί να μας αφήνει ασυγκίνητους», είπε. «Νομίζω αυτό θα ήταν και το καλύτερο μνημόσυνο για τον Γιώργο Κυριακίδη», κατέληξε.