Ο Ταγίπ Ερντογάν υποδέχεται αύριο στην Κωνσταντινούπολη τους ηγέτες της Ρωσίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας, για μία Σύνοδο με αποκλειστικό θέμα τη Συρία και το πώς θα κινηθούν οι διαδικασίες για επανέναρξη των συνομιλιών για εξεύρεση πολιτικής λύσης.
Η Σύνοδος, σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, δεν συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες για επιτυχή έκβαση, καθώς είναι γνωστές και καταγεγραμμένες οι θέσεις των πλευρών, που είναι εκ διαμέτρου αντίθετες και αφορούν κυρίως στην παραμονή ή όχι του Μπασάρ Αλ Ασαντ στην εξουσία.
Ωστόσο, επιδίωξη της Μόσχας, του Βερολίνου και του Παρισιού είναι η συμμετοχή όλων στις διαπραγματεύσεις, με την Αγκυρα να διαρρηγνύει τα ιμάτιά της, σχετικά με τη συμμετοχή των Κούρδων της Συρίας.
Ο Σουλτάνος, πιο προκλητικός από ποτέ, απείλησε με νέα εισβολή εάν οι Κούρδοι δεν αποχωρήσουν από τις περιοχές ανατολικά του Ευφράτη: «Αυτά που λέω είναι και η τελευταία μου προειδοποίηση. Η Τουρκία απειλείται από την τρομοκρατική οργάνωση που βρίσκεται ανατολικά του Ευφράτη. Τώρα είναι η ώρα να εξολοθρεύσουμε τα τρομοκρατικά δίκτυα από τα ανατολικά του Ευφράτη.»
Τη Σύνοδο θα απασχολήσει και το ζήτημα του Ιντλίμπ, το οποίο ελέγχουν ομάδες ανταρτών. Γερμανία και Γαλλία αναμένεται να ζητήσουν διατήρηση της συμφωνίας για κατάπαυση του πυρός, φοβούμενες κλιμάκωση της κρίσης και νέες μεταναστευτικές ροές, κάτι με το οποίο συμφωνεί και η Αγκυρα, που πρωτοστάτησε στην προσπάθεια για αποτροπή της επέλασης των κυβερνητικών δυνάμεων.
Ωστόσο η Μόσχα διατηρεί επιφυλάξεις, καταγγέλλοντας σήμερα τρεις παραβιάσεις της κατάπαυσης του πυρός τις τελευταίες 24 ώρες από τις αντικυβερνητικές δυνάμεις.