Πιστός στο προκλητικό μοτίβο ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προειδοποίησε ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να απεμπολήσει ποτέ τα δικαιώματα της Αιγαίο και Μεσόγειο. Μιλώντας σε στελέχη του κυβερνώντος κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, ισχυρίστηκε ότι η Άγκυρα είναι υποχρεωμένη να προστατεύσει το νομικό της δίκαιο.
«Και στην Παλαιστίνη, τη Βοσνία, την Κύπρο, το Ιράκ, τη Συρία, τη Λιβύη και σε πολλά άλλα ζητήματα κάναμε την επιλογή μας υπέρ της αρετής, της ηθικής, της συνείδησης και του δικαίου. Είμαστε υποχρεωμένοι και σήμερα και αύριο να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο. Για τα ζητήματα που έρχονται στην ατζέντα μας δεν θα λάβουμε βιαστικές αποφάσεις χωρίς να κοιτάξουμε πρώτα τη συνείδησή μας» είπε.
Σε μια άλλη εξέλιξη σημαντική από κάθε άποψης για τον ενεργειακό προγραμματισμό στην Ανατολική Μεσόγειο κρίνεται η τριμερής συνάντηση Κύπρου, Ελλάδας, Αιγύπτου την ερχόμενη Τετάρτη στην Κρήτη. Μετά την σημαντική ώθηση στην κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού μεταφοράς κυπριακού φυσικού αερίου στα Αιγυπτιακά τερματικά, οι ηγέτες των τριών χωρών θα αποφασίσουν τα επόμενα βήματα της συνεργασίας, με προμετωπίδα τα θέματα ενέργειας και ασφάλειας. Σύμφωνα με πληροφορίες θα τεθούν οι βάσεις για επέκταση του τριμερούς σχήματος με την ενεργό εμπλοκή και άλλων χωρών, όπως για παράδειγμα της Γαλλίας, με τις απαραίτητες βολιδοσκοπήσεις να έχουν ήδη γίνει προς το Παρίσι.