Η απώλεια σχεδόν του 40% της αξίας του τουρκικού νομίσματος από τις αρχές του 2018, έχουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και τους πολίτες, με τον κατασκευαστικό τομέα να πληρώνει βαρύ τίμημα. Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα Guardian, στις αστικές περιοχές όλα τα μεγάλα έργα έχουν παγώσει, καθώς υπάρχει έλλειψη στα υλικά κατασκευής, καθώς αγοράζονταν σε δολάρια.
Οι εξελίξεις και το δυσοίωνο μέλλον της τουρκικής οικονομίας, μετατρέπουν σε εφιάλτη το οικονομικό και αναπτυξιακό θαύμα του Ταγίπ Ερντογάν, που επιμένει ωστόσο να επιρρίπτει ευθύνες σε τρίτους, βλέποντας παντού εχθρούς και πολέμιους: «Κάποιοι αφελείς μεταξύ μας πιστεύουν πως οι διαρκείς επιθέσεις που δεχόμαστε στοχεύουν εμένα. Όχι. Ο στόχος τους είναι η Τουρκία, το Ισλάμ. Αν δείξουμε το παραμικρό ίχνος αδυναμίας, θα δείτε πως θα πέσουν πάνω μας σαν κοράκια».
Κι ενώ για τον Ταγίπ Ερντογάν ο οικονομικός πόλεμος εναντίον της χώρας και της θρησκείας του συνεχίζεται, δημοσιεύματα στον φιλοκυβερνητικό τύπο, αναφέρονται στην συνάντηση που είχε πριν από μια βδομάδα ο Αρχηγός της ΕΦ, Ηλίας Λεοντάρης με τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών Mark Milley, αναφέροντας μάλιστα ότι αντικείμενο της συνάντησης ήταν αμερικανικό αίτημα για δημιουργία βάσης στο έδαφος της Κυπριακης Δημοκρατίας.
Ο συντάκτης του άρθρου, που πρόσκειται στο ΑΚΡ, υποστηρίζει ότι τόσο η Ουάσινγκτον, όσο και το Τελ Αβίβ και το Παρίσι, με φόντο τα ενεργειακά, απλώνουν δίχτυ προστασίας πάνω και γύρω από την Κύπρο για να τονίσει με νόημα ωστόσο, ότι η θέση της Αγκυρας στο ζήτημα του φυσικού πλούτου της Κύπρου παραμένει υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και συμμαχίες αδιαπραγμάτευτη, καθώς θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα των Τ/κ με κάθε τρόπο. Την ίδια ώρα για το ζήτημα ανακοίνωση εξέδωσε και ο λεγόμενος αναπληρωτής Πρόεδρος της ψευδοβουλής, Ζορλού Τορέ, ο οποίος χαρακτηρίζει απαράδεκτες τις κινήσεις της Λευκωσίας, όπως αναφέρει, για την δημιουργία αμερικανικών βάσεων στην Κύπρο.