Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Έκτακτη συνεδρία της ολομέλειας είχαν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Αμμοχώστου, τα οποία ανακοίνωσαν πως ενέκριναν ψήφισμα με το οποίο ζητούν την εξεύρεση συνολικής λύσης του κυπριακού προβλήματος, στη βάση μιας διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας.

Η απόφαση λήφθηκε με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 44 χρόνων από την κατάληψη και κατοχή της πόλης της Αμμοχώστου από τα τουρκικά στρατεύματα.

Το ψήφισμα, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

- Τη πάγια θέση του Συμβουλίου υπέρ της εξεύρεσης συνολικής λύσης του κυπριακού προβλήματος, στη βάση μιας διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, με πολιτική ισότητα των δύο κοινοτήτων, όπως την καθορίζουν τα σχετικά ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών και στην οποία να προνοείται ένα κράτος με μία κυριαρχία, μία διεθνή προσωπικότητα και μία ιθαγένεια

- Πως η λύση πρέπει να απαλλάσσει την Κύπρο από την κατοχή και τον εποικισμό, να επανενώνει την πατρίδα και τον λαό μας, να αποκαθιστά και να διασφαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις βασικές ελευθερίες όλων των Κυπρίων και να επιτρέπει την επιστροφή στην πόλη.

- Εκφράζουν ανεπιφύλακτη στήριξη, «στην επανέναρξη των συνομιλιών, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών το συντομότερο δυνατό, με στόχο την κατάληξη σε μια συμφωνημένη λύση του προβλήματος , εκτιμώντας ότι η διαδικασία αυτή είναι ο μόνος τρόπος για ειρηνική επίλυση του κυπριακού προβλήματος» .

- Θέτουν το θέμα της επιστροφής της Αμμοχώστου, μιας ευρωπαϊκής – ιστορικής πόλης, την οποία η Τουρκία κρατά ως όμηρο από το 1974, είναι πρωτίστως ανθρωπιστικό και ως τέτοιο πρέπει να τύχει χωριστού χειρισμού ως θέμα υψίστης προτεραιότητας όπως προνοεί η 5η παράγραφος της Συμφωνίας Υψηλού Επιπέδου Κυπριανού-Ντενκτάς της 19ης Μαΐου, 1979.

- Καλούν την τουρκική κυβέρνηση να συμμορφωθεί προς τις πρόνοιες των ψηφισμάτων 550 (1984) και 789 (1992) του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, τη Συμφωνία Υψηλού Επιπέδου Κυπριανού-Ντενκτάς (1979), τα ψηφίσματα, τις αναφορές και τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τη σχετική παράγραφο στην έκθεση προόδου της Τουρκίας και να αποδώσει αμέσως την Αμμόχωστο στους νόμιμους κατοίκους της.

Διαφωνία εξέφρασαν τέσσερα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Αμμοχώστου σχετικά με τον όρο «Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία» όπως αυτός συμπεριλήφθηκε στο ψήφισμα..