Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σε σημερινές δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Φίλιος Φυλακτού, ξεκαθάρισε πως αναμένουν ακόμη την πρόσκληση του Υπουργού Παιδείας, για να την μελετήσουμε και να τοποθετηθούν. 

Ο χρόνος περνά είπε ο κ. Φυλακτού, εκφράζοντας την ανησυχία του για το πότε θα αρθεί το αδιέξοδο στην παιδεία. 

«Κάναμε αρκετές απόπειρες για να συνεννοηθούμε και να βρούμε κάποια λύση το τελευταίο διάστημα, οι οποίες δυστυχώς έχουν προβεί άκαρπες», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Φυλακτού. Ενώ εξακολουθούν να πιστεύουν ότι υπάρχει περιθώριο συνεννόησης, είπε, νοουμένου ότι υπάρχει καλή θέληση.

Όσα προηγήθηκαν 

Ξεκάθαρες οδηγίες στον Υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη, για να προχωρήσει η μεταρρύθμιση στο τομέα της εκπαίδευσης έδωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης η οποία πραγματοποιήθηκε στην προεδρική εξοχική κατοικία στο Τρόοδος, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης υπογράμμισε ότι πρέπει να καταβληθεί ακόμη μια προσπάθεια μέσω του διαλόγου να εξευρεθεί κοινό έδαφος ώστε να προχωρήσουν οι σημαντικές τομές στην Παιδεία. 

Ωστόσο παράλληλα ο Πρόεδρος τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποχωρήσει σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικές οργανώσεις δεν ανταποκριθούν στο κάλεσμα για διάλογο και προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις. Μάλιστα, στίγμα των προθέσεων του άφησε να διαφανούν κατά τις χθεσινοβραδινές του δηλώσεις:

"Ελπίζω να επικρατήσει σύνεση από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, να αντιληφθούν ότι χρειάζεται η συνεννόηση και ιδιαίτερα κατανόηση ότι οι προσπάθειες της Κυβέρνησης δεν είναι ποσώς για να μειώσουν το κύρος, αλλά αντίθετα να αναβαθμίσουν και την Παιδεία και το κύρος των καθηγητών μας".

Την πρόθεση της κυβέρνησης να καλέσει εκ νέου τις εκπαιδευτικές οργανώσεις σε διάλογο, ανακοίνωσε μετά το πέρας της σύσκεψης ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Χαμπιαούρης:

"Οι 'πόρτες' του διαλόγου παραμένουν ανοικτές και ευελπιστώ ότι θα έχουμε σύντομα συνάντηση και πάλι με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις".

Ενώ σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο η συζήτηση θα γίνει στην βάση σχετικού εγγράφου τεκμηρίωσης, το οποίο αποφασίστηκε στην σύσκεψη της 27ης Ιουλίου, που πραγματοποιήθηκε υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας:

"Η Κυβέρνηση είναι ανοικτή στον διάλογο τόσο για τις συγκεκριμένες αποφάσεις εξορθολογισμού που έχουν ληφθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο όσο και για το υπόλοιπο σύστημα των απαλλαγών, με στόχο να συζητηθούν όλα τα θέματα για το δημόσιο σχολείο και να πάρουμε όσο γίνεται περισσότερο συναινετικά τις αποφάσεις". 

Πάντως ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κάλεσε τις εκπαιδευτικές οργανώσεις να αποδεχθούν έστω και την ύστατη ώρα την πρόσκληση της κυβέρνησης, για να βρεθούν λύσεις προς όφελος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας.