Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Την ελπίδα ότι οι πλευρές στην Κύπρο θα εισακουστούν οι εκκλήσεις του Γ.Γ. των Ηνωμένων Εθνών, και θα ανανεώσουν την πολιτική τους βούληση και δέσμευση για λύση του Κυπριακού, εξέφρασε η Ειδική Αντιπρόσωπος των ΗΕ και επικεφαλής της ειρηνευτικής δύναμης στην Κύπρο Ελίζαμπεθ Σπέχαρ. 

Μιλώντας την Τρίτη, κατά τη διάρκεια τελετής απονομής μεταλλίων σε ως αναγνώριση των υπηρεσιών τους προς τα Ηνωμένα Εθνη, η κ. Σπέχαρ κατέθεσε παράλληλα την λύπη αλλά και την ανησυχία των Ηνωμενων Εθνών, για τη στασιμότητα που επικρατεί από τον περασμένο Ιούλιο:

«Έπειτα από τόσα χρόνια, η ελπίδα για λύση του κυπριακού προβλήματος έχει μειωθεί. Το δικό μας μήνυμα από τον ΓΓ έχει ενισχύσει την αντίληψη ότι οποιαδήποτε βιώσιμη λύση πρέπει να έλθει, πρώτα και κύρια, από τους δυο ηγέτες και γενικότερα από τους ίδιους τους Κύπριους».

Σημειώνοντας παράλληλα την τρομερή, όπως την χαρακτήρισε, πρόοδο που σημειώθηκε στις διαπραγματεύσεις από τον Μάιο του 2015, η Αξιωματούχος των Η.Ε. αναφέρθηκε και στην επιθυμία πολλών Κυπρίων να διασφαλιστεί οτι τα όσα έχουν επιτευχθεί δεν θα χαθούν. 

Η κυρία Σπέχαρ δε παρέλειψε να χαιρετίσει και το πρόσφατο ψήφισμα του Συμβουλιου Ασφαλειας, για ανανέωση της θητείας αλλά και της αποστολής την ειρηνευτικής δύναμης στη Κύπρο. 

«Η ΟΥΝΦΙΚΥΠ παίζει ζωτικό ρόλο στην υποστήριξη της διαδικασίας, συμβάλλοντας στη δημιουργία συνθηκών που να διευκολύνουν την επιτυχία των διαπραγματεύσεων και ένα βιώσιμο αποτέλεσμα.» 

Τέλος αφού εξήρε την προσφορά των ειρηνευτών που παρασημοφόρησε η κυρία Σπέχαρ, ευχαρίστησε ιδιαιτέρως την κυβέρνηση της Αργεντινής, καθώς όπως υπέδειξε φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από την έναρξη συμβολής της χώρας στην ΟΥΝΦΙΚΥΠ.