Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Στην Αθήνα θα βρεθεί τη Δευτέρα η τρόικα των δανειστών της Ελλάδας.

 Όπως  δήλωσε χθες βράδυ ο πρόεδρος του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, μετά από τη συνάντηση των υπουργών οικονομικών της ζώνης του ευρώ στο Λουξεμβούργο, ότι το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αρωγής (EFSF) θα αποδεσμεύσει ένα δισ. ευρώ για την Ελλάδα "έως το τέλος του μήνα".

Στη διάρκεια της συνεδρίας των Υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης, οι εταίροι ενημερώθηκαν για τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα από  τον απερχόμενο Υπουργό Οικονομικών Γιώργος Ζαννιά, ο οποίος μετέφερε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να τηρήσει τις δεσμεύσεις της χώρας.

 Σύμφωνα με τον κ. Γιούνκερ, η κυβέρνηση κάλεσε το κλιμάκιο της τρόικα στην Αθήνα, το οποίο θα πάει τη Δευτέρα προκειμένου να αξιολογήσει την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, ώστε να δούμε που βρίσκεται το πρόγραμμα, ανέφερε, προσθέτοντας ότι μετά θα ακολουθήσει πλήρης αποστολή της τρόικα για συζητήσεις με την κυβέρνηση.

 Στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν από την επόμενη δόση, επισήμανε ο Πρόεδρος του Eurogroup, διαβεβαιώνοντας ότι όλες οι διαδικασίες θα επιταχυνθούν.

 Ανέφερε επίσης και στην απόφαση για εκταμίευση του 1 δισ. ευρώ που αποτελούσε το υπόλοιπο της πρώτης δόσης, το οποίο θα δοθεί στην Ελλάδα μέχρι τέλος του μήνα, διευκρινίζοντας ότι ένα μέρος του παραπάνω ποσού θα δοθεί στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, στο πλαίσιο της συνεισφοράς της Ελλάδας.

Ερωτηθείς για το ελληνικό αίτημα επιμήκυνσης του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής, ο κ. Γιούνκερ απάντησε ότι δεν έγινε λεπτομερής συζήτηση στη διάρκεια της συνεδρίασης σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί το μνημόνιο. Θα πάει η τρόικα στην Ελλάδα θα αξιολογήσει την κατάσταση, θα έχει συναντήσεις με τις ελληνικές αρχές και μετά θα δούμε για τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε, δεν έχει νόημα να δώσουμε από τώρα ενδείξεις για το τι θα γίνει, όλα θα εξαρτηθούν από την αξιολόγηση της τρόικας, κατέληξε.

Είμαστε ευτυχείς που σχηματίστηκε κυβέρνηση με ευρεία στήριξη από τη Βουλή δήλωσε από την πλευρά του ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν Όλι Ρεν, εκφράζοντας την ικανοποίηση του που θα ξαναρχίσει η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη ρευστότητα της Ελλάδας, ο κ. Ρεν διαβεβαίωσε ότι οι εταίροι παρακολουθούν την κατάσταση και πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα βραχυπρόθεσμα.