Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Την φιλοπατρία και τους συνεχείς αγώνες των απόδημων Κυπρίων και δη των νέων, εξήρε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης στον χαιρετισμό του κατά την εναρκτήρια εκδήλωση του 9ου Παγκόσμιου Συνεδρίου της Νεολαίας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Απόδημων Κυπρίων και της Συνεδρίας του Κεντρικού Συμβουλίου της ΠΟΜΑΚ και της ΠΣΕΚΑ:

"Είναι ακριβώς σε αυτούς τους νέους, το μέλλον της διασποράς, στους οποίους στηρίζουμε όλοι τις ελπίδες μας, για να συνεχίσουν το ανεκτίμητο έργο των κυπριακών παροικιών και τη μέχρι τώρα αξιοσημείωτη δράση και προσφορά που όλοι εσείς οι απόδημοι αναπτύξατε. Γνωρίζω το ενδιαφέρον, την έγνοια και τις ανησυχίες που τρέφετε για την πρόοδο και την ευημερία και ιδιαίτερα την εθνική επιβίωση, γενικότερα της πατρίδας μας, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Θα συνεχίσουμε να το πράττουμε ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις δικές σας προσπάθειες, τους δικούς σας αγώνες, ώστε να παραμείνετε και να παραμείνει η νέα γενιά δεμένη με την πατρώα γη". 

Το Κυπριακό είναι το ζήτημα που απασχολεί τους απόδημους, ανέφεραν στις ομιλίες τους ο Πρόεδρος της ΠΟΜΑΚ, Ανδρέας Παπαευριπίδης, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΚΑ, Φίλιπ Κρίστοφερ και η Πρόεδρος της ΝΕΠΟΜΑΚ, Αντωνία Μιχαηλίδη. 

Ο κ. Παπαευριπίδης δήλωσε: "Μπορεί να έχουν περάσει 44 χρόνια αλλά ως απόδημοι Έλληνες Κύπριοι, ουδέποτε θα πάψουμε να αγωνιζόμαστε στις χώρες όπου ζούμε για απαλλαγή από την τουρκική κατοχή. Όλοι μαζί να κρατάμε το πρόβλημα της πατρίδας μας ζωντανό, μέχρι ο αγώνας μας να δικαιωθεί".

Ο κ. Κρίστοφερ δήλωσε: "Ως Πρόεδρος της ΠΣΕΚΑ και εκ μέρους όλων των αντιπροσώπων, οφείλουμε μια συγνώμη στους Ελληνοκυπρίους διότι δεν καταφέραμε να συμβάλουμε αρκετά για την απελευθέρωση της Κύπρου από την κατοχή. Την ίδια ώρα, σας διαβεβαιώνω Πρόεδρε, ότι ξυπνάμε κάθε μέρα με την Κύπρο στο μυαλό μας και πηγαίνουμε για ύπνο το βράδυ, σκεπτόμενοι την Κύπρο".

Η κα Μιχαηλίδη δήλωσε: "Τόσα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή του 1974, οι Κύπριοι νέοι που γεννήθηκαν πολύ μετά από τα γεγονότα και μεγάλωσαν σε πόλεις και περιοχές χιλιάδες μίλια μακριά από την Κύπρο, εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για το τι συμβαίνει. Δεν θα εγκαταλείψουμε ποτέ την ελπίδα για μια ελεύθερη, επανενωμένη Κύπρο". 

Στην εναρκτήρια εκδήλωση παρέστησαν εκπρόσωποι των κυβερνήσεων της Ελλάδας και της Αρμενίας, Υπουργοί, βουλευτές, Πρόεδροι και εκπρόσωποι κομμάτων και ξένοι Πρέσβεις. Πριν απο την έναρξή της, τηρήθηκε μονόλεπτος σιγή στη μνήμη των θυμάτων της πύρινης τραγωδίας στην Αττική. 

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή. Οι απόδημοι, στο πλαίσιο του Συνεδρίου, θα τύχουν ενημέρωσης από Υπουργούς και άλλους αξιωματούχους του κράτους, ενώ θα έχουν συναντήσεις και με τους Πρέσβεις των ΗΠΑ, της Βρετανίας και του Ισραήλ στην Κύπρο.