Ιστορικό ορόσημο χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας το άνοιγμα πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Λευκωσία. Σε χαιρετισμό του κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ, στην παρουσία και του Υφυπουργού Εξωτερικών της Ιαπωνίας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας θα ανοίξει στο Τόκυο:
"Δεν είναι τυχαίο ότι έχω μιλήσει για κοινές αξίες και συμφέροντα μεταξύ των δύο χωρών, αφού βασίζονται στην κοινή μας προσέγγιση σε ό,τι αφορά τον σεβασμό του διεθνούς δικαίου και των αρχών και αξιών των Ηνωμένων Εθνών".
Επίσης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, απηύθυνε πρόσκληση στον Ιάπωνα Πρωθυπουργό να πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στην Κύπρο και αναφέρθηκε στην ποιοτική αναβάθμιση τα τελευταία χρόνια των σχέσεων των δυο χωρών.
Την κυβέρνηση της Ιαπωνίας εκπροσώπησε στην τελετή ο Υφυπουργός Εξωτερικών της χώρας Καζουγούκι Νακάνε, η παρουσία του οποίου στην Κύπρο αποτελεί την πρώτη επίσημη επίσκεψη υψηλού Ιάπωνα Αξιωματούχου στην Κυπριακή Δημοκρατία.
Ο Υφυπουργός Εξωτερικών της Ιαπωνίας δήλωσε: "Ιαπωνία και Κύπρος έχουν θεμελιώσει σχέσεις συνεργασίας τόσο άμεσα σε διεθνή πεδία. Συνεργασία η οποία έχει μεγαλώσει τα έτη που προηγήθηκαν".
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης του Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Χριστοδουλίδη με τον Ιάπωνα αξιωματούχο που προηγήθηκε της τελετής στην πρεσβεία, τέθηκαν οι βάσεις για την υπογραφή συμφωνιών σε τομείς όπως ο τουρισμός, αποφυγής επιβολής διπλής φορολογίας και ανοίγματος της ιαπωνικής αγοράς σε κυπριακά γαλακτοκομικά προϊόντα.