Τα όσα ακολούθησαν με τα οργισμένα μηνύματα στο Twitter του προέδρου Τραμπ, έκαναν ξεκάθαρο το χάσμα που χωρίζει τις Ηνωμένες Πολιτειών με τα υπόλοιπα βιομηχανικά αναπτυγμένα κράτη του πλανήτη. Στο στόχαστρο του πλανητάρχη μπήκε αρχικά ο Καναδάς και ο πρωθυπουργός του Τζάστιν Τριντό.
Το Δίκαιο Εμπόριο πρέπει να αποκαλείται ηλίθιο Εμπόριο, αν δεν είναι αμοιβαίο. Ο Τζάστιν παριστάνει τον πληγωμένο όταν τον ξεμπροστιάζουν, ειπε ο Τράμπ, ενώ ιδιαίτερα γλαφυροί στους χαρακτηρισμούς τους ήταν και στενοί συνεργάτες του Αμερικανού προέδρου.
"Υπάρχει μια θέση στην κόλαση ειδικά για όποιον ηγέτη εμπλέκεται σε διπλωματία κακής πίστης με τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και στη συνέχεια προσπαθεί να τον μαχαιρώσει πισώπλατα πηγαίνοντας προς την πόρτα και αυτό έκανε ο κακόπιστος Τζάστιν Τριντό με αυτή τη συνέντευξη τύπου πυροτέχνημα, αυτό είναι που έκανε ο ανέντιμος Τζάστιν Τριντό".
Πάντως ο πρωθυπουργός του Καναδά να αρνείται να σχολιάσει τις σε βάρος του επιθέσεις.
Το χάσμα μετά την ανταλλαγή βαρύτατων χαρακτηρισμών μοιάζει τουλάχιστον προς το παρόν αγεφύρωτο και με τις ευρωπαϊκές χώρες. Ο πρόεδρος Τραμπ με το που πάτησε το πόδι του στην Σιγκαπούρη έστρεψε τα πυρά του και κατά της Ευρώπης και ειδικότερα της Γερμανίας: "Οι ΗΠΑ πληρώνουν σχεδόν όλο το κόστος του ΝΑΤ, για να προστατεύουν τις ίδιες χώρες που μας κατακλέβουν στο Εμπόριο (πληρώνουν μόνο ένα κλάσμα του κόστους και γελάνε!). Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε πλεόνασμα 151 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έπρεπε να πληρώνει πολλά περισσότερα για τον στρατό".
Νωρίτερα η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ, σε συνέντευξη στην γερμανική τηλεόραση χαρακτήρισε θλιβερή και απογοητευτική την απόσυρση μέσω tweet της στήριξης του προέδρου Τραμπ στο κοινό ανακοινωθέν της Συνόδου: "Η Ευρώπη πρέπει να πάρει την τύχη της περισσότερο στα χέρια της και να υπερασπιστεί τις αξίες της. Τόσο η Γερμανία όσο και η ΕΕ δεν μπορούν πλέον να βασίζονται στις ΗΠΑ κάπως επιπόλαια".
Πάντως για κοινό μέτωπο των έξι κατά των Ηνωμένων Πολιτειών έκαναν λόγο και γάλλοι αξιωματούχοι, με την ομάδα πλέον άνετα να μπορεί να χαρακτηριστεί ως G6 εναντίον ενός, ενω τέλος το περιοδικό Times στο εξώφυλο του παρουσιάζει τον εστεμμένο Τραμπ να αναφωνεί "Εγώ ο Βασιλιάς".