Σε Εκτακτο Συνέδριο του ΑΚΕΛ, το οποίο, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας του κόμματος, Αντρος Κυπριανού, θα συνέλθει την Κυριακή, 22 Ιουλίου 2012, η Κεντρική Επιτροπή του ΑΚΕΛ θα καταθέσει την τελική της πρόταση για το πως θα προχωρήσει το κόμμα στις προσεχείς προεδρικές εκλογές.
Απαντώντας, στο περιθώριο συνάντησής του, στα κεντρικά γραφεία του ΑΚΕΛ, στη Λευκωσία, με την Εταιρεία Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού, σε ερώτηση για το πότε θα ληφθεί συνεδριακή απόφαση του ΑΚΕΛ εν όψει των προεδρικών εκλογών, ο κ. Κυπριανού είπε ότι έχει καθορισθεί Εκτακτο Συνέδριο για τις 22 Ιουλίου και την ερχόμενη εβδομάδα θα συνέλθει το Πολιτικό Γραφείο και η Κεντρική Επιτροπή που αναμένεται να ολοκληρώσουν τους προβληματισμούς σε αυτήν τη φάση.
"Θα ετοιμάσουν μίαν κατ` αρχή πρόταση προς τις κομματικές οργανώσεις βάσης και θα επανέλθουμε πίσω στην Κεντρική Επιτροπή πριν τις 22 του Ιούλη", δήλωσε ο κ. Κυπριανού, "για να προετοιμάσουμε το Εκτακτο Συνέδριο, όπου θα κατατεθεί η συγκεκριμένη πρόταση της Κεντρικής Επιτροπής".
Κληθείς να σχολιάσει πρωινές δηλώσεις του Εκπροσώπου Τύπου του ΔΗΣΥ, Χάρη Γεωργιάδη, ότι το ΑΚΕΛ κωλυσιεργεί ως προς τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης των οικονομικών προβλημάτων του τόπου, με στόχο τη μετάθεση των προβλημάτων στην επόμενη Κυβέρνηση, ο κ. Κυπριανού είπε ότι μπορεί, "με μεγάλη ευκολία", να μεταστρέψει το ερώτημα.
"Δηλαδή", συνέχισε, "ο Δημοκρατικός Συναγερμός θέλει να επιβάλει, έστω και αν δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, σε αυτή την Κυβέρνηση το να πάρει μέτρα, για να μην έχει να αντιμετωπίσει ο ίδιος δυσκολίες, εάν και εφ` όσον θα βρεθεί στην Προεδρία της Δημοκρατίας;"
"Δεν νομίζω", πρόσθεσε ο κ. Κυπριανού, "ότι αυτού του είδους οι ρητορικές εξυπηρετούν το στόχο μας", ο οποίος "θα έπρεπε να είναι το πως συνεργαζόμαστε για να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα της κυπριακής οικονομίας, τα οποία πηγάζουν από τα προβλήματα που υπάρχουν γενικότερα στον ευρωπαϊκό χώρο και, ιδιαίτερα βέβαια, από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κυπριακές Τράπεζες".
"Αυτά", δήλωσε ο κ. Κυπριανού, "τα λένε όλοι οι Οίκοι Αξιολόγησης, τους οποίους συνειδητά επιλέγει ο Δημοκρατικός Συναγερμός να μην τους ακούει και να μην τους λαμβάνει υπ` όψη", όπως έκανε "μόνον όταν εξυπηρετούνταν οι στόχοι του".
"Είναι προφανής η προσπάθεια, την οποία καταβάλλει όχι μόνον ο Δημοκρατικός Συναγερμός αλλά και άλλα πολιτικά κόμματα", όπως ανέφερε ο κ. Κυπριανού, "να παρουσιάσουν, τάχα, ότι υπάρχει διαφωνία μεταξύ του ΑΚΕΛ και του Προέδρου με τον Υπουργό Οικονομικών", με τον οποίο, πρόσθεσε, "έχουμε πολύ στενή συνεργασία, κουβεντιάζουμε για τα διάφορα ζητήματα και, από εκεί και πέρα, η Κυβέρνηση παίρνει τις τελικές αποφάσεις".
"Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα της οικονομίας", δήλωσε ο ΓΓ του ΑΚΕΛ, "εμείς θα επαναλάβουμε τη δική μας προσέγγιση: Χρειάζεται να ληφθούν μέτρα, έχει σημασία ποιο θα είναι το περιεχόμενο των μέτρων τα οποία θα ληφθούν και εμείς επιμένουμε ότι δεν μπορούμε να φορτώνουμε συνέχεια τις συνέπειες στους ώμους των εργαζομένων και θα ήταν ευχής έργο να μας πουν και ο Δημοκρατικός Συναγερμός και άλλοι, επιτέλους, ποια είναι τα συγκεκριμένα έργα που προτείνουν".
"Για το ενδεχόμενο να αποταθούμε στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης", είπε ο κ. Κυπριανού, "αυτό θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ενός προβληματισμού που θα πρέπει να κάνει η Κυβέρνηση, εάν και εφ` όσον διαπιστώνει ότι οι όποιες άλλες προσπάθειες δεν καταλήγουν σε αποτέλεσμα".
Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ διευκρίνισε περαιτέρω ότι "και σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και πάλιν έχει τεράστια σημασία το πως θα πάμε, μέσα σε ποιο πλαίσιο θα συζητήσουμε και πάνω σε ποια βάση".
"Τα στοιχεία της οικονομίας μας, δηλαδή το 71% δημόσιο χρέος, το 2,7% ή έστω 3% του ΑΕΠ δημοσιονομικό έλλειμμα, δεν επιβάλλουν τάχα προσφυγή στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης για τα προβλήματα της κυπριακής οικονομίας".
"Η Ισπανία, την οποία κάποιοι πριν δύο ημέρες μας έφερναν ως παράδειγμα χώρας η οποία πήρε όλα τα απαραίτητα μέτρα και διαμόρφωσε ένα πλαίσιο, το ποίο ουσιαστικά την έκανε να συνεννοηθεί με τη Ευρωπαϊκή Ενωση παραμένοντας αλώβητη", πρόσθεσε ο κ. Κυπριανού, "τα δικά της στοιχεία, της Ισπανίας, λοιπόν, είναι πολύ χειρότερα από τα δικά μας δεδομένα".
Σχετικά με τα ισπανικά δεδομένα, ο ΓΓ του ΑΚΕΛ ανέφερε ότι "το δημόσιο χρέος, αυτήν τη στιγμή, είναι στο 90%, το δημοσιονομικό έλλειμμα είναι στο 5,8% (του ισπανικού ΑΕΠ) και είναι το ολιγότερο ατυχές να συγκρίνονται αυτά τα πράγματα".
Ερωτηθείς σχετικά με πληροφορίες που μεταδόθηκαν ότι δρομολογείται από την Κυβέρνηση ταυτόχρονη αίτηση για ένταξη στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης με την ανακοίνωση των κυβερνητικών μέτρων για την ενίσχυση της κυπριακής οικονομίας, ο κ. Κυπριανού δήλωσε ότι δεν μπορεί να τοποθετηθεί από μέρους της Κυβέρνησης και δεν έχει υπ` όψη του "ποια θα είναι η χρονική στιγμή, που θα γίνει, εάν θα γίνει, η όποια κίνηση από την πλευρά της Κυβέρνησης".