Συγκλονισμένοι και σαστισμένοι οι ευρωβουλευτές της επιτροπής αναφορών, προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος του συνεχιζόμενου τουρκικού εγκλήματος σε βάρος της Αμμοχώστου και των κατοίκων της.
Δίπλα από το συρματόπλεγμα στην παραλία της Γλώσσας, πάνω στην χρυσή αμμουδιά και μια ανάσα από τη βουβή πόλη τους Ευαγόρα , τα μέλη της επιτροπής με επικεφαλής την πρόεδρο της Σεσίλια Βίνγκστρομ, μαζί με κύπριους συναδέλφους τους, αντικρίζουν την εικόνα της εγκατάλειψης, της λεηλασίας και της καταστροφής. Κάτω από το άγρυπνο μάτι του κατακτητή έχοντας απέναντι τους μια πόλη φάντασμα , προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν αν βρίσκονται σε έδαφος ευρωπαϊκής χώρας,.
Εκατοντάδες πρόσφυγες, μαζί τους και Τουρκοκύπριοι επιχειρούν να εξηγήσουν στους ευρωβουλευτές την κατάσταση, το δράμα που βιώνουν τα τελευταία 44 χρόνια και να τους μεταφέρουν την αγωνία τους για το μέλλον της αγαπημένης τους πόλης.
Απέναντι δεκάδες ψευδοαστυνομικοί, μέλη του κατοχικού στρατού και η προκλητική παρουσία μερικών δεκάδων γκρίζων λύκων, οι οποίοι κουβαλούσαν μαζί τους σημαίες του ψευδοκράτους, της Τουρκίας αλλά και της εξτρεμιστικής τους οργάνωσης. Μάλιστα, από προηγουμένως φρόντισαν να γεμίσουν την παραλία με σημαίες ενώ δημιούργησαν κλοιό γύρω από την αποστολή των ευρωπαίων αξιωματούχων.
Σε κάθε βήμα, οι στιγμές συναισθηματικής φόρτισης των προσφύγων,διάχυρε στις εικόνες που μόνο ο ΑΝΤΕΝΑ μετέδωσε σε ζωντανή σύνδεση.
Η φόρτιση μετρέπεται σε δάκρυ στα πρόσωπα των ανθρώπων
Οι κατοχικές αρχές ξεκαθάρισαν τις πραγματικές τους προθέσεις από την στιγμή της άφιξης των πρώτων Αμμοχωστιανών στην περιοχή του ξενοδοχείου Κωνστάντια. Συνέλαβαν προσωρινά εννέα ελληνοκύπριους, με τη δικαιολογία ότι φωτογράφιζαν στρατιωτική περιοχή.
Εκπρόσωποι της ψευδοβουλής, έσπευσαν να καταθέσουν υπόμνημα στα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκφράζοντας μάλιστα παράπονα, για μεροληπτική στάση της Ευρώπης υπέρ των ελληνοκυπρίων.
Με την παρέλευση μισής ώρας η αντιπροσωπεία των ευρωβουλευτών αποχώρησε. Προηγουμένως, ζήτησαν από τον κατοχικό στρατό άδεια για να εισέλθουν στην κλειστή πόλη χωρίς όμως να τους δοθεί. Λίγο αργότερα τους ακολούθησαν και οι πρόσφυγες νόμιμοι κάτοικοι της Βασιλεύουσας, σιγοτραγουδώντας τον άσβεστο πόθο της επιστροφής στην γενέθλια γη.