Με κάθοδο του τουρκικού βυθοτρύπανου στην Κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, απειλεί ο λεγόμενος υπουργός εξωτερικών του ψευδοκράτους, σε περίπτωση που η Λευκωσία επιμένει στην πραγματοποίηση γεώτρησης στο θαλασσοτεμάχιο τρία.
Ο Κουντρέντ Οζερσάι σε συνέντευξη στην τουρκοκυπριακή εφημερίδα Γενί Ντουζέν, ισχυρίστηκε ότι σε περίπτωση που η ΕΝΙ προχωρήσει στην γεώτρηση στον στόχο Σουπιά, στην ίδια περιοχή θα σπεύσει και το τουρκικό βυθοτρύπανο.
«Να είναι έτοιμη (η ΕΝΙ) να κάνει γεωτρήσεις πλάι, πλάι με την εταιρεία στην οποία έχει δώσει αρμοδιότητα η τ/κ πλευρά. Εάν η ε/κ πλευρά στο θέμα του αερίου συνεχίζει να έχει την σημερινή μη συνεργάσιμη στάση, αυτό είναι που θα γίνει.»
Ενώ σε δεύτερη συνέντευξη στην τουρκική εφημερίδα Τζουμχουριέτ, ο Κουντρέντ Οζερσάι, ανέφερε ότι πλέον δεν υπάρχουν διαπραγματεύσεις και υποστήριξε ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά είναι διστακτική στο θέμα του διαμοιρασμού της εξουσίας και του φυσικού πλούτου.
«Η ε/κ πλευρά επειδή είναι ικανοποιημένη από την παρούσα κατάσταση και τη συνέχιση του στάτους κβο ζητά συνέχιση των διαπραγματεύσεων από το σημείο που σταμάτησαν, αλλά η τ/κ πλευρά δεν προσεγγίζει το θέμα κατά τον ίδιο τρόπο για τον απλό λόγο ότι εκεί που έμειναν οι διαπραγματεύσεις είναι εκεί που κατέρρευσαν.»
Σε μια άλλη εξέλιξη η Τουρκία προχώρησε στην έκδοση ΝΟΤΑΜ με την οποία παράνομα δέσμευσε για αύριο και μεθαύριο εναέριο χώρο εντός του FIR Λευκωσίας, για την πραγματοποίηση κατασκοπευτικών πτήσεων. Πρόκειται για εκτεταμένη περιοχή νοτιοδυτικά της ζώνης ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας και οι πτήσεις εντάσσονται στην άσκηση του ΝΑΤΟ Φύλακας των Θαλασσών. Μάλιστα οδηγία προς αεροναυτιλομένους αναφέρει ότι οι πτήσεις θα πραγματοποιηθούν στην εναέρια περιοχή συμβουλευτικών υπηρεσιών του παράνομου αερολιμένα Ερζτιάν. Η παράνομη οδηγία επηρεάζει αρκετές πτήσεις.