Στην σημασία της εφαρμογής του σχεδίου Ηλεκτρονικής Υγείας, αναφέρθηκαν μιλώντας ενώπιον των μελών της επιτροπής υγείας της βουλής, ο προεδρικός σύμβουλος για θέματα ηλεκτρονικής υγείας, Χρίστος Σχίζας και ο πρόεδρος της AD HOC Επιτροπής, Θεόδωρος Κυπριανού.
Αναφέρθηκαν εκτενώς στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής υγείας, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και αποφασίσθηκε η επιτάχυνση των διαδικασιών με στόχο την εφαρμογή του μέσα στο 2018.
Βασική αρχή της Ηλεκτρονικής Υγείας, είναι η αυτόματη δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου υγείας με τη γέννηση κάθε παιδιού στη Δημοκρατία.
Με την εφαρμογή του συστήματος θα εξαλειφθεί η γραφειοκρατία με τους φακέλους, ενώ ο γιατρός κάθε ασθενή, θα μπορεί να έχει άμεση ηλεκτρονική πρόσβαση σε όλο το ιστορικό του κάθε ασθενή.
Με την σύσταση της Εθνικής Αρχής Ηλεκτρονικής Υγείας, θα καλύπτεται τόσο ο τομέας της υγείας όσο και της κοινωνικής ασφάλισης.
Θα καλυπτει επίσης ανάγκες πολιτών της Κυπριακής Δημοκρατίας που ταξιδεύουν στην Ευρώπη αλλά και Ευρωπαίων που βρίσκονται στην Κύπρο.