Μια ομάδα ασφαλείας του ΟΗΕ μπήκε στην Ντούμα την Τρίτη για να αποτιμήσει εάν οι ειδικοί του ΟΑΧΟ θα μπορούσαν να μεταβούν εκεί σήμερα Τετάρτη, διευκρίνισε ο Σύρος διπλωμάτης στη διάρκεια συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας για τη Συρία. Νωρίτερα, το συριακό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων SANA είχε μεταδώσει πως εισήλθαν στην Ντούμα «ειδικοί της επιτροπής για τα χημικά όπλα».
Ωστόσο, ο Τζααφάρι ξεκαθάρισε ότι αυτή που μπήκε στη Ντούμα ήταν μια «ομάδα ασφάλειας του ΟΗΕ», η οποία ήθελε «να αποτιμήσει την κατάσταση ασφαλείας στο πεδίο». Όπως σημείωσε «εάν η ομάδα συμπεράνει πως η κατάσταση είναι εντάξει στην Ντούμα, τότε η αποστολή των ερευνητών θα αρχίσει το έργο της αύριο» (σ.σ. σήμερα Τετάρτη).
«Η συριακή κυβέρνηση κάνει όλα όσα μπορεί για να διευκολύνει το έργο της αποστολής», πρόσθεσε ο Τζααφάρι απευθυνόμενος στο Σ.Α.
Θετική η Σ. Αραβία στην αποστολή στρατιωτών στη Συρία
Η Σαουδική Αραβία θα έστελνε στρατεύματα στη Συρία, υπό τον διεθνή συνασπισμό με επικεφαλής τις ΗΠΑ, εφόσον ληφθεί κάποια απόφαση για τη διεύρυνσή του, δήλωσε πάντως, ο υπουργός Εξωτερικών του βασιλείου Άντελ Αλ Τζουμπέιρ.
«Συζητάμε με τις ΗΠΑ και συζητούσαμε από την έναρξη της συριακής κρίσης, για την αποστολή δυνάμεων στη Συρία», είπε ο κ. Τζουμπέιρ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Ριάντ μαζί με τον γενικό γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες.
Ο Σαουδάραβας υπουργός σημείωσε ότι η ιδέα είχε προταθεί στο παρελθόν και στον τέως πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα.
«Δεν είναι μια καινούρια ιδέα», επέμεινε, απαντώντας σε μια ερώτηση σχετική με ρεπορτάζ της εφημερίδας Wall Street Journal σύμφωνα με το οποίο η Ουάσινγκτον προσπαθεί να συγκροτήσει μια δύναμη από αραβικές χώρες για να σταθεροποιήσει τη Συρία.