Να καρπωθεί κέρδη και να ισχυροποιήσει τη θέση του στην περιοχή, επιχειρεί τις τελευταίες ώρες ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος μέσα στον κυκεώνα των εξελίξεων στην Συρία και του κινδύνου για γενικευμένη σύρραξη, εμφανίζει εαυτόν ως τον υπερασπιστή της Συρίας και της ειρήνης. Ασχέτως αν δεν έχει περάσει ούτε μήνας από την ημέρα που ο στρατός του κατέλαβε συριακό έδαφος.
«Χθες μίλησα με τον κύριο Τραμπ και σήμερα με τον κύριο Πούτιν για το όλο ζήτημα. Μαζί συζητήσαμε πώς μπορούμε να σταματήσουμε αυτή τη χημική σφαγή», είπε.
Εξέφρασε την ανησυχία του για το μπρα ντε φερ των μεγάλων δυνάμεων στη Συρία αλλά και για το γεγονός ότι μετατρέπουν την χώρα σε πεδίο πάλης, δηλώνοντας αγανακτισμένος από την κατάσταση πραγμάτων και κατακεραυνώνοντας τον Πρόεδρο της χώρας Μπασάρ Αλ ʼσαντ που συνεχίζει, όπως δήλωσε, να σφαγιάζει το λαό του.
Παρά το δριμύ κατηγορώ του Ταγίπ Ερντογάν κατά πάντων για την κατάσταση στην ρημαγμένη Συρία και τα συμφέροντα των μεγάλων, ο ίδιος ένιψε τας χείρας του όσον αφορά στα εδάφη της χώρας, που με πόλεμο έχει καταλάβει και κατέχει. «Ο δικός μας σκοπός στην επιχείρησή μας σε συριακό έδαφος είναι να παράσχουμε ένα ασφαλές μέλλον στα εκατομμύρια των ανθρώπων που υποφέρουν από την καταπίεση στα ίδια τους τα σπίτια και από τις σφαγές του καθεστώτος. Θα συνεχίσουμε να είμαστε και να δρούμε εκεί μέχρι το συριακό έδαφος γίνει ασφαλές για όλους.»
Ουδέτερος τρίτος, με σκοπούς και συμφέροντα. Ο Ταγίπ Ερντογάν προσπαθεί να προλάβει καταστάσεις και ξεκαθαρίζει ότι δεν ανήκει σε κανένα στρατόπεδο.
«Δεν έχουμε καμία πρόθεση να παρατήσουμε την συμμαχία μας με τις Ηνωμένες Πολιτείες ούτε όμως τις στρατηγικές σχέσεις που έχουμε αναπτύξει σε ευρύ φάσμα από την ενέργεια μέχρι την ασφάλεια με τη Ρωσία. Ούτε όμως θα σταματήσουμε να εργαζόμαστε με το Ιράν σχετικά με την επίλυση των προβλημάτων στην περιοχή», ειπε ο Ερβτογάν.
Αναλυτές θεωρούν ότι η εκτράχυνση της κατάστασης με ενδεχόμενη επίθεση των δυτικών στη Συρία θα έφερνε την Τουρκία ενώπιον του μεγάλου διλήμματος. Να διαλέξει στρατόπεδο και πλευρά, κάτι που ο Ταγίπ Ερντογάν ως επιτήδειος τρίτος, δεν επιθυμεί καθόλου, σε μια μάλιστα πολύ δύσκολη οικονομική καμπή για την χώρα.
Πάντως ο υπερασπιστής της ειρήνης και της εδαφικής ακεραιότητας της Συρίας, Ερντογάν, ήδη άρχισε να θεμελιώνει την κατοχή του στο Αφρίν. Σήμερα ανακοινώθηκε ότι ιδρύθηκε τοπικό συμβούλιο για την διοίκηση του Αφρίν, που αποτελείται από Τουρκεμένους φυσικά, ʼραβες και Κούρδους. Το Τοπικό Συμβούλιο μάλιστα δεν παρέλειψε μόλις εξελέγη να ευχαριστήσει την ʼγκυρα για την οικονομική βοήθεια και τις υπηρεσίες που τους παρέχει.