Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Μερικές εβδομάδες διορία ζήτησε ο Υπουργός Υγείας, Σταύρος Μαλάς, για να προσφέρει στους πολίτες φτηνότερα φάρμακα. Θα αναθεωρήσει, είπε, το σύστημα τιμολόγησης και τις επιτροπές που λαμβάνουν τις αποφάσεις, αφού επιβεβαίωσε ότι πληρώνουμε τα πιο ακριβά φάρμακα στην Ευρώπη.

Μετά την έκθεση καταπέλτη για το σύστημα τιμολόγησης των φαρμάκων, το οποίο έχει αναδείξει την Κύπρο στη δεύτερη πιο ακριβή χώρα στη λιανική πώληση των φαρμάκων στην Ευρώπη, οι πολίτες πήραν σήμερα μία υπόσχεση.

Ο Υπουργός Υγείας, Σταύρος Μαλάς, δεσμεύεται δημόσια ότι σε λίγες εβδομάδες οι πολίτες θα έχουν φθηνότερα φάρμακα.

Ο Σταύρος Μαλάς παραδέχθηκε τα κακώς κείμενα που ανέδειξε η έκθεση για το σύστημα τιμολόγησης.

Παράλληλα, δεσμεύτηκε πως θα αναθεωρηθεί το όλο σύστημα, ενώ θα αλλάξει και η σύσταση των τριών επιτροπών, από τις οποίες περνά η διαδικασία.

Κι αυτό γιατί μέχρι σήμερα:

1. Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στο σύστημα τιμολόγησης, που έχει μια δαιδαλώδη και δυσνόητη μορφή.

2. Η σύσταση των τριών επιτροπών που λαμβάνουν τις αποφάσεις δεν είναι σύμφωνη με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Δεν απαρτίζονται από ανεξάρτητους φορείς και η μειοψηφία είναι δημόσιοι λειτουργοί.

3. Η επιτροπή ελέγχου και ενημέρωσης είναι ανύπαρκτη.

Την αναδιαμόρφωση των επιτροπών έχει αναλάβει προσωπικά ο Υπουργός Υγείας, ο οποίος άφησε σαφείς αιχμές.

Η έκθεση περιλαμβάνει και προτεινόμενες λύσεις και προβάλλει ως ιδανικότερο το σύστημα της Δανίας.

Ο Υπουργός Υγείας ανέφερε πως δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιο σύστημα θα ακολουθήσει η Κύπρος, λόγω και των ιδιομορφιών που υπάρχουν.

Πάντως αν δεν δοθούν άμεσα λύσεις, πέρα από την τσέπη των ασθενών, σημαντικό πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν και οι φαρμακοποιοί, αφού τίθεται πλέον θέμα βιωσιμότητα των φαρμακείων.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση:

Στην Κύπρο λειτουργούν συνολικά 468 φαρμακεία. Για κάθε ένα από αυτά, αναλογούν 1700 πελάτες και ο ετήσιος τζίρος αγγίζει τις 86 χιλιάδες ευρώ. Το καθαρό κέρδος από αυτά προσεγγίζει, κατά μέσο όρο, το 27%.

Σε ότι αφορά στην κοστολόγηση, δηλαδή το ποσό που ξοδεύουμε για την εισαγωγή φαρμάκων, για το 2011 έφτασε τα 263 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά τα 110 εκατομμύρια αφορούν αγορές του δημοσίου και τα 153 του ιδιωτικού τομέα.

Με τις αγορές του δημοσίου να σημειώνουν αύξηση κατά δέκα χιλιάδες ευρώ, σε σχέση με το 2010.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ένταξη στον κατάλογο του δημοσίου, ακριβών γενώσημων φαρμάκων.

Από το σύνολο του κόστους, τα σαράντα εκατομμύρια ευρώ αφορούσαν σε φάρμακα για καρκινοπαθείς, τα οποία δεν διατίθενται στον ιδιωτικό τομέα.

Στο στούντιο του ΑΝΤΕΝΝΑ φιλοξενήθηκε, ο Πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου, Νίκος Νουρής. Δείτε το σχετικό βίντεο: 

Αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, αναδιάρθρωση επιτροπών και φθηνότερα φάρμακα, υπόσχεται, σε μερικές μόνο εβδομάδες, ο Υπουργός Υγείας.

Μετά την έκθεση καταπέλτη που εκπόνησε το Υπουργείο Υγείας και σύμφωνα με την οποία η Κύπρος είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα στις τιμές των φαρμάκων, στην Ευρώπη, ο Σταύρος Μαλάς, δεσμεύτηκε σήμερα να αναθεωρήσει το όλο σύστημα.

Σε δηλώσεις του παραδέχτηκε πως οι ασθενείς αναγκάζονται να πληρώνουν ακριβότερα τα φάρμακα που χρειάζονται, λόγω αμέλειας των αρμοδίων να αναθεωρήσουν το σύστημα, τα τελευταία, τουλάχιστον πέντε, χρόνια.

Δεσμεύτηκε επισης να αναθεωρήσει και τη σύσταση των επιτροπών που λαμβάνουν αποφάσεις για την κοστολόγηση των φαρμάκων, σύμφωνα με τα πρότυπα του εξωτερικού.