Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Τον θεμέλιο λίθο του πρώτου πυρηνικού σταθμού της Τουρκίας στο Άκουγιου, πάνω από την Κύπρο, καταθέτουν σήμερα ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν και ο Ταγίπ Ερντογάν. 

Όπως μεταδίδει η ανταποκρίτρια του ΑΝΤ1 στην Τουρκία, Μαρία Ζαχαράκη, η τελετή θα γίνει στη Μερσίνα της Τουρκίας, εκεί όπου κατασκευάζεται ο σταθμός.

Τουρκία και Ρωσία υπέγραψαν τη σχετική συμφωνία το 2010. Το πρόγραμμα αναμένεται να στοιχίσει 20 δις δολάρια και να καλύψει το 10% των αναγκών της Τουρκίας σε ενέργεια.

Στόχος είναι ο πρώτος αντιδραστήρας να λειτουργήσει το 2023, στα εκατό χρόνια από την ίδρυση του τουρκικού κράτους.

Την έντονη διαμαρτυρία τους για την κατασκευή πυρηνικού σταθμού σε μια άκρως σεισμογενή περιοχή εξέφρασαν επανειλημμένα χωρίς ωστόσο να υπάρξει καμια ανταπόκριση, τόσο η Κυπριακή Δημοκρατία όσο και διεθνείς περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της τουρκικής προεδρίας στην Άγκυρα, θα πραγματοποιηθεί και το Συμβούλιο Ανώτατης Στρατηγικής Συνεργασίας μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας όπου θα συζητηθούν οι διμερείς σχέσεις, περιφερειακά και διεθνή ζητήματα. Αύριο,Ερντογάν – Πούτιν και Ρουχανί θα πραγματοποιήσουν τριμερή συνάντηση στην Άγκυρα με θέμα το συριακό.