Άμεση και σε αυστηρό ύφος ήταν η αντίδραση της Αθήνας στο παραλήρημα του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σχετικά με τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς που κρατούνται σε φυλακές της Αδριανούπολης για 32η ημέρα.
«Ο Τούρκος Πρόεδρος αν είχε να πει κάτι σε σχέση με την υπόθεση των 8 είχε την ευκαιρία να το πει τόσο κατ´ ίδιαν στον Έλληνα Πρωθυπουργό ή και δημόσια κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα. Σήμερα επιλέγει να συνεχίσει έναν ακατανόητα ολισθηρό δρόμο προκλητικών επιθέσεων, συμψηφίζοντας δυο εντελώς ανόμοιες υποθέσεις», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Μαξίμου και προσθέτει:
«Του ξεκαθαρίζουμε λοιπόν ότι η Ελλάδα είναι κράτος Δικαίου και έχει Πρωθυπουργό που σέβεται και γνωρίζει τις διαδικασίες τις ελληνικής δικαιοσύνης και όχι Σουλτάνο ώστε να μπορεί να υπόσχεται για τις αποφάσεις της».
«Αν επιθυμεί να είναι επικεφαλής ενός ευνομούμενου κράτους, οφείλει να δώσει εξηγήσεις για το λόγο που η Τουρκία κρατά ακόμη φυλακισμένους δυο Έλληνες στρατιωτικούς που δεν έκαναν τίποτα παραπάνω από το να περάσουν ορισμένα μέτρα στο Τουρκικό έδαφος, την ώρα που ερευνούσαν για παράνομες διελεύσεις. Την ίδια στιγμή μάλιστα που γνωρίζει καλά, ότι αντίστοιχα περιστατικά στο παρελθόν και οι δυο πλευρές τα αντιμετώπιζαν στο πλαίσιο της συνεννόησης και της καλής θέλησης δυο γειτονικών χωρών, μελών μάλιστα της ίδιας στρατιωτικής συμμαχίας», καταλήγει η ανακοίνωση.
Νωρίτερα, ο Τούρκος Πρόεδρος από την Αντιόχεια, φορώντας μάλιστα στολή παραλλαγής, έστειλε μήνυμα στην Ελλάδα για τους δυο στρατιωτικούς. Ο Ερντογάν επιτέθηκε τόσο στους Ευρωπαίους που του ζήτησαν, στη Σύνοδο της Βάρνας, να απελευθερώσει τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς όσο και στον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, συνδέοντας το θέμα με τους 8 Τούρκους αξιωματικούς που διέφυγαν στην Ελλάδα, ζητώντας άσυλο, μετά την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία.
Από την πλευρά του , ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος από το Μεσολόγγι, με αφορμή τις εκδηλώσεις για την 192η επέτειο της Εξόδου της Ηρωικής Φρουράς, έστειλε μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, υπογραμμίζοντας πως «η έκρηξη ελευθερίας στο Μεσολόγγι, μας διδάσκει το διαρκές χρέος υπεράσπισης της πατρίδας με κάθε τίμημα. Άρα των συνόρων μας, του εδάφους μας και της κυριαρχίας μας, που είναι σύνορα, έδαφος και κυριαρχία και της ευρωπαϊκής μας οικογένειας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Την ίδια ώρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Εποχή», αναφέρθηκε στο θέμα των δυο Ελλήνων στρατιωτικών, λέγοντας πως δεν μπορούμε να μπούμε σε καμία διαπραγμάτευση, οποιουδήποτε τύπου για το ζήτημα» και «θα κάνουμε ό, τι προβλέπει το νομικό πλαίσιο, εντείνοντας τις πολιτικές και διπλωματικές πιέσεις».
Οι δυο Έλληνες Αξιωματικοί παραμένουν υπό κράτηση για 32 ημέρα στις φυλακές ασφαλείας της Ανδριανούπολης και στην Καστοριά πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση συμπαράστασης.
Ωστόσο, το διπλωματικό βλέμμα είναι στραμμένο στην Μεγάλη Τετάρτη, οπότε ο Βλαντιμίρ Πούτιν θα θέσει στον Ταγίπ Ερντογάν το θέμα αποφυλάκισης των «δύο» όπως φέρεται να υποσχέθηκε στον Αλέξη Τσίπρα.