Η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη θα μπει στην ατζέντα των Ευρωπαίων ηγετών, αν η νέα Κυβέρνηση αποτύχει να εφαρμόσει τα μέτρα λιτότητας που απαιτούνται από τη νέα δανειακή σύμβαση που έχει υπογράψει. Προειδοποιήσεις από τη Γαλλία, ενώ η Γερμανία απειλεί ωμά Μνημόνιο ή Ευρωδικαστήριο.
Η Άνκελα Μέρκελ σχεδιάζει να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο όπως ισχύει για όλες τις χώρες που παραβιάζουν τους δημοσιονομικούς κανόνες» ενώ έστειλε νέο μήνυμα στα ελληνικά κόμματα ότι δεν πρόκειται να γίνει δεκτή χαλάρωση των όρων του Μνημονίου.
Στην ίδια ομιλία της η κυρία Μέρκελ απέρριψε για μια ακόμη φορά τη θέσπιση ευρωομολόγων αλλά άφησε να διαφανεί ότι προτίθεται να επιδείξει ευελιξία σε ό,τι αφορά την επιβολή ενός φόρου στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές και σε μέτρα για την τόνωση της ανάπτυξης στην ευρωζώνη.
Μια ημέρα αφότου το Βερολίνο τάχθηκε υπέρ του να δοθεί ένα επιπλέον έτος στην Ισπανία για να μειώσει το έλλειμμά της κάτω από το όριο του 3%, η Μέρκελ έδειξε διάθεση συμβιβασμού με τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD) της αντιπολίτευσης και τους εταίρους στην Ε.Ε.
Η Γερμανίδα καγκελάριος ανέφερε επίσης ότι πρέπει τα κράτη-μέλη της ΕΕ να εκχωρήσουν μέρος της κυριαρχίας τους σε ό,τι αφορά τους προϋπολογισμούς τους σε αντάλλαγμα για μέτρα υπέρ της ανάπτυξης.