Η Κυπριακή Δημοκρατία, σύμφωνα με αρμόδια πηγή, κινούμενη μέσω της διπλωματικής οδού, επικεντρώνει την προσοχή της, σε ενέργειες οι οποίες θα επιτρέψουν την άσκηση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων. Εξετάζει διάφορα σενάρια αναλόγως με τις εξελίξεις που θα φέρει η επομένη της 22ας Φεβρουαρίου, ημερομηνία ορόσημο αφού εκπνέει η παράνομη ισχύ της τουρκικής NAVTEX.
Πάντως η τουρκική πλευρά συνεχίζει να προκαλεί και σε λεκτικό επίπεδο. Την σκυτάλη μετά τις χθεσινές δηλώσεις Ακιντζί, παρέλαβε σήμερα ο λεγόμενος υπουργό εξωτερικών του ψευδοκράτους Κουντρέντ Οζερσάι, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κυπριακή ΑΟΖ θα πρέπει να μιλήσουν και με τους τουρκοκύπριους:
"Η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες. Οι Ε/κ θα πρέπει να καταλάβουν, ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς να υπάρξει κάποια συμφωνία με τους Τ/κ είτε σε περίπτωση που υπάρξει λύση στο Κυπριακό είτε όχι. Αν κάποιος αποδέχεται την ύπαρξη του άλλου και το γεγονός ότι ο φυσικός πλούτος ανήκει και σε αυτόν, τότε σε κάποια φάση πρέπει να του διαμοιράσεις τον πλούτο αυτό ή να πληρώσεις αποζημιώσεις".
Το απόγευμα έπειτα από την έκδοση από πλευράς Κυπριακής Δημοκρατίας δυο διαφορετικών NAVTEX, πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις με την χρήση πραγματικών πυρών από το πολεμικό ναυτικό της ρωσικής ομοσπονδίας και την ειρηνευτική δύναμη στο Λίβανο, σε περιοχές που εφάπτονται βόρεια και νότια του κυπριακού ενεργειακού τεμαχίου τρία.
Το πλοίο γεωτρύπανο Saipem, όπως δείχνουν και δορυφορικές φωτογραφίες τις οποίες δημοσιοποίησε η ιστοσελίδα TankerTrackers, για ενδέκατη μέρα εξακολουθεί να παραμένει καθηλωμένο μακριά από τον στόχο ΣΟΥΠΙΑ.
Ενδελεχής ανάλυση για τις εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο, δημοσιεύει στην τελευταία του έκδοση το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, υπό το τίτλο Κυνήγι για το θησαυρό της Μεσογείου. Σύμφωνα με το περιοδικό στην περιοχή υπάρχουν τεράστια αποθέματα φυσικού αερίου, γεγονός το οποίο έχει κλιμακώσει την ένταση.