Θα εξολοθρεύσει τους Κούρδους από ολόκληρη τη Βόρεια Συρία, διαμήνυσε χθες ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, παρουσιάζοντας με στόμφο τους επεκτατικούς σχεδιασμούς της Τουρκίας και αδιαφορώντας για το γεγονός ότι εκεί, στην Μανμπίτζ, βρίσκονται στο πλευρό των Κούρδων και αμερικανοί στρατιώτες.
Την σκυτάλη σήμερα πήρε ο ΥΠΕΞ, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος προειδοποίησε την Ουάσινγκτον ότι πρέπει επειγόντως να αποχωρήσει από τη Συρία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι θέμα ωρών η μπότα του εισβολέα, να πατήσει και εκεί.
Την ίδια ώρα ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συνέχισε και σήμερα να βάλλει κατά των Ηνωμένων Πολιτειών, που συνεχίζουν όπως ισχυρίστηκε, να εξοπλίζουν τους Κούρδους της Συρίας, παρά τις τουρκικές προειδοποιήσεις:
"Στην Συρία δεν έμειναν άλλοι τζιχαντιστές αλλά μια χώρα επιμένει με προφάσεις να αποστέλλει όπλα σε τρομοκρατικές οργανώσεις. Άραγε τι περιμένουν να κάνουμε, όταν δεχόμαστε ρουκέτες στα εδάφη μας, όταν σκοτώνονται πολίτες μας;"
Κι ενώ η Τουρκία ετοιμάζεται να επιτεθεί και στην Μανμπίτζ, ο αραβοκουρδικός συνασπισμός, στον οποίο συμμετέχουν οι Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις, προειδοποιεί ότι δεν θα αφήσουν αναπάντητη μια τέτοια επίθεση.
Το ενδεχόμενο γενίκευσης της κρίσης, μοιάζει πλέον πιθανό και εγείρει ανησυχίες, καθώς στην Μανμπίτζ βρίσκονται και Αμερικανοί στρατιώτες.
Ο Πολιτικός Αναλυτής Bora Bayraktar δήλωσε: "Αν η Τουρκία επιχειρήσει να επεκτείνει την περιοχή της επιχείρησης, αυτό ενδεχομένως να είναι πρόβλημα".
Ηνωμένες Πολιτείες και Τουρκία επιχείρησαν εκ νέου, μέσω των εκπροσώπων της Προεδρίας τους, να πετύχουν συντονισμό στο ζήτημα, ώστε να αποφευχθούν παρεξηγήσεις, όπως ανακοίνωσε το Γραφείο της τουρκικής Προεδρίας.
Πάντως ο Λευκός Οίκος δεν τοποθετήθηκε ακόμη για την τηλεφωνική επικοινωνία Καλίν - Μακμάστερ.
Στο πεδίο των μαχών οι αναφορές για την κατάσταση πραγμάτων είναι αντικρουόμενες. Η Άγκυρα τονίζει ότι έχει πετύχει νίκες και έχει καταλάβει περιοχές στο Αφρίν, με τους Κούρδους ωστόσο να αναρτούν βίντεο που αποδεικνύουν ότι εξακολουθούν να έχουν τον έλεγχο.
Νέα μαζική διαδήλωση καταδίκης της τουρκικής εισβολής, πραγματοποιήθηκε στο μεταξύ στην Κολωνία της Γερμανίας, οπου συμμετείχαν σύμφωνα με αναφορές πέραν των 10 χιλιάδων διαδηλωτών.
"Ο Ερντογάν σκοτώνει τώρα παιδιά στο Αφρίν. Η οικογένειά μου βιώνει τώρα τον πόλεμο στο Αφρίν. Χθες έχασα ένα αδερφό. Και είχε 3 παιδιά. Γιατί;", δήλωσε ένας διαδηλωτής.
Η γερμανική αστυνομία έλαβε δρακόντεια μέτρα ώστε να αποφευχθούν επεισόδια, ωστόσο τελικά οι αρχές αναγκάστηκαν να διαλύσουν την διαδήλωση, λόγω συμβόλων του ΡΚΚ, που θεωρούνται απαγορευμένα στην Γερμανία.