Άρον-άρον και μαζί με τα προσωπικά τους αντικείμενα, ενταφιάστηκαν οι ασθενείς του νοσοκομείου Αθαλάσσας το 1974, όταν σκοτώθηκαν από βόμβα ναπαλμ της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.
Σε μία δεύτερη προσπάθεια εντοπισμού και των άλλων 21 ασθενών, μέχρι στιγμής τα ευρήματα είναι ευοίωνα, αφού όπως ανακοινώθηκε σήμερα εντοπίστηκαν και οστά μαζί με είδη ρουχισμού και υπόδησης, κουβέρτες, οροί, χτένες, ακτινογραφίες, μπουκάλια φαρμάκων, ενέσεις και άλλα ιατρικά αναλώσιμα.
Το πρωί ο επίτροπος προεδρίας για ανθρωπιστικά θέματα Φώτης Φωτίου επισκέφτηκε το χώρο και όπως εξήγησε η προσπάθεια συνεχίζεται, και ειναι θετική η εξέλιξη διότι εντοπίστηκαν οστά. Θα δούμε, πρόσθεσε, τον αριθμό είναι μία δύσκολη ανασκαφή χρειάζεται προσοχή.
Επικεφαλής της όλης προσπάθειας είναι ο Ξενοφών Καλλής, ο οποίος δήλωσε πως υπάρχουν οι δυσκολίες. Υπάρχουν, όμως, προσθεσε, οι εμπειρίες από μέρους μας, η τεχνογνωσία, η επιστημονικότητα.
Στις 20 του Ιούλη του 1974 η τουρκική αεροπορία βομβάρδιζε το Νοσοκομείο Αθαλάσσας. Στον κρατήρα που άφησε πίσω της η βόμβα, ήταν θαμμένοι 31 συνάνθρωποι μας, οι δέκα έχουν ήδη εντοπιστεί κατά την πρώτη εκταφή. Οι 28 είναι Ε/κ και οι 3 Τ/κ. Ανάμεσά τους και επτά γυναίκες σύμφωνα με τις μαρτυρίες. Άλλα δύο άτομα, ένας νοσηλευτής και ένας στρατιώτης μεταφέρθηκαν αλλού και κηδεύτηκαν απο τότε. Στο χώρο αυτό βρίσκεται σήμερα κτισμένο το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας.
--
--
Φωτογραφίες Ανδρέας Μανώλη.