Το τουρκικό πυροβολικό βομβαρδίζει από το πρωί το Αφρίν της Συρίας. Στόχος οι Κούρδοι που ελέγχουν την περιοχή. Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έδωσε το πρόσταγμα για τον πόλεμο, ωστόσο οι τουρκικές δυνάμεις δεν εισέβαλαν ακόμη σε συριακό έδαφος.
Ο Υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Nurettin Canikli δήλωσε: "Η επιχείρηση θα γίνει και όλες οι τρομοκρατικές οργανώσεις θα εξαλειφθούν από την περιοχή. Τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες. Η επιχείρηση ουσιαστικά ξεκίνησε ντε φάκτο".
Παραταγμένα κατά μήκος της συροτουρκικής μεθορίου, παραμένουν τα εκατοντάδες τουρκικά άρματα μάχης και οι χιλιάδες στρατιώτες.
Εικόνες προπαγάνδας μεταδίδουν από το πρωί τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Πολίτες και στρατιώτες υποδέχονται τα άρματα μάχης, ενώ οικογένειες αποχαιρετούν τα παιδιά τους που πάνε στον πόλεμο.
Στην αντίπερα όχθη, οι Κούρδοι οχυρώνονται και δηλώνουν έτοιμοι να αποκρούσουν κάθε επίθεση. Διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στις κουρδικές περιοχές, με τις οποίες κατήγγειλαν το καθεστώς Ερντογάν.
"Το Αφρίν θα γίνει ο τάφος του Ερντογάν. Σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλώνουν για να του πουν ότι ο λαός του Αφρίν ποτέ δεν θα εγκαταλείψει τη γη του", δήλωσε Κούρδος διαδηλωτής.
Αλλά και η Δαμασκός επανέρχεται, απειλώντας την Άγκυρα, σε περίπτωση που εισβάλει σε συριακό έδαφος.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών της Συρίας Faisal Meqdad δήλωσε: "Αυτό θα θεωρηθεί επίθεση από τον τουρκικό στρατό. Η παρουσία οποιασδήποτε τουρκικής δύναμης σε συριακό έδαφος απορρίπτεται κατηγορηματικά".
Καμία επιρροή εξάλλου στην Άγκυρα δεν φαίνεται να έχουν πλέον ούτε οι Ηνωμένες Πολιτείες. Στο κενό έπεσε η έκκληση του State Department ώστε να μην επιτεθεί:
"Θα καλούσαμε την Τουρκία να μην αναλάβει πολεμική δράση".
H Άγκυρα διατείνεται ότι στο πλευρό της βρίσκονται και 5000 Σύροι αντικυβερνητικοί αντάρτες, ενώ το Anadolu μεταδίδει ότι οι Ρώσοι στρατιωτικοί παρατηρητές που βρίσκονται στο Αφρίν, άρχισαν να αποσύρονται, κάτι το οποίο ωστόσο δεν επιβεβαιώνει η Μόσχα.
Με στόχο πάντως την βολιδοσκόπηση των ρωσικών αντιδράσεων σε ενδεχόμενη τουρκική εισβολή στο Αφρίν, η Τουρκία απέστειλε άρον άρον χθες στην Μόσχα τον αρχηγό του επιτελείου στρατού, Χουλουσί Ακάρ, όπου συναντήθηκε με τον Ρώσο ΥΠΑΜ καθώς και τον ομόλογό του, χωρίς να γίνεται γνωστό το αποτέλεσμα της εν λόγω συνάντησης.
https://www.youtube.com/watch?v=1k6IYSmBQa8https://platform.twitter.com/widgets/widget_iframe.9c00c8ca14a8618c4db8e2c43139b138.html?origin=http%3A%2F%2Fwww.ant1iwo.com