Την διαβεβαίωση ότι δε θα μείνει αδιάθετο αγελαδινό γάλα, έδωσε ο Υπουργός Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος Σοφοκλής Αλετράρης.
Εξηγεί μάλιστα ότι, επειδή δεν υπάρχουν ικανοποιητικές ποσότητες αιγοπρόβειου γάλακτος για την παρασκευή χαλουμιού, το γάλα των αγελαδοτρόφων μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την παρασκευή τυριού όσο και για εγχώρια κατανάλωση και εξαγωγή.
Μιλώντας στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, κ. Αλετράρης σημείωσε ότι πρόθεσή δεν είναι να καταστραφεί κάποιος κλάδος αλλά να βοηθηθούν και οι δύο κλάδοι και οι αγελαδοτρόφοι και οι αιγοπροβατοτρόφοι.
Νομίζω συνέχισε ο Υπουργός «ότι αδίκως διαμαρτύρονται οι αγελαδοτρόφοι, θα πρέπει να δούμε ότι υπάρχει ακόμα ένας παραγωγικός κλάδος, οι αιγοπροβατοτρόφοι και πρέπει και αυτοί οπωσδήποτε να στηριχτούν. Λανθασμένα επίσης διαμαρτύρονται ότι η κυβέρνηση αλλοιώνει το πρότυπο, το πρότυπο είναι εκεί, υπάρχει, το πρότυπο δηλώνει ξεκάθαρα και έχει ερμηνευθεί από την Γενική Εισαγγελία ότι πρέπει να υπερέχει το αιγοπρόβειο γάλα».
Παρ' όλα αυτά, ανέφερε «εμείς δεν θέλουμε τώρα 51% αιγοπρόβειο γάλα γιατί δεν υπάρχει στην αγορά. Το διάταγμα θα είναι τέτοιο που θα αντιπροσωπεύει τις ποσότητες αιγοπρόβειου γάλακτος που πραγματικά υπάρχουν στην αγορά».
Σε ερώτηση κατά πόσον θα μείνουν στην αγορά αδιάθετες ποσότητες αγελαδινού γάλακτος όπως ισχυρίζονται οι αγελαδοτρόφοι, ο κ. Αλετράρης απάντησε πως «όχι δεν αναμένεται ότι θα μείνει αδιάθετη ποσότητα οποιασδήποτε παραγωγής. Αυτή τη στιγμή για το χαλούμι οι αγελαδοτρόφοι βάζουν 95% αγελαδινό γάλα και θέλουν να παραμείνει αυτό ως έχει».
Ερωτηθείς τι θα γίνει τελικά με το αγελαδινό γάλα, απάντησε ότι «το αγελαδινό γάλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί πέραν από την παρασκευή χαλουμιού και για την παρασκευή οποιουδήποτε άλλου τυριού. Το τυρί μπορεί να είναι για ντόπια κατανάλωση ή μπορεί να είναι για εξαγωγή στο εξωτερικό».