Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σε δώδεκα προσαγωγές ατόμων προχώρησε η αστυνομία κατά τη διάρκεια των επεισοδίων που σημειώθηκαν, χθες το βράδυ, έξω από τις εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου της Πειραϊκής - Πατραϊκής στην Πάτρα.

Πάντως εξακολουθούν να παραμένουν σε επιφυλακή ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, προκειμένου να αποτρέψουν τυχόν νέα επεισόδια.

Ειδικότερα, ομάδες ατόμων που είχαν καλυμμένα τα πρόσωπά τους επιτέθηκαν σε αστυνομικούς των ΜΑΤ, ενώ οι αστυνομικοί απάντησαν με ρίψη χημικών.

Η δολοφονία του 29χρονου Θανάση Λαζανά, από Αφγανούς που έχουν καταλύσει με άλλους λαθρομετανάστες στο εγκαταλελειμμένο κτήριο της Πειραϊκής Πατραϊκής ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Από την Τρίτη οι κάτοικοι πολιορκούν την είσοδο του κτηρίου και μάλιστα προσπάθησαν να εισβάλουν στο κτήριο με μπουλντόζα, ενώ επιτέθηκαν με σίδερα, καδρόνια, πέτρες και διάφορα άλλα αντικείμενα εναντίον των αστυνομικών, οι οποίοι απάντησαν με χρήση χημικών.

Από τα επεισόδια τραυματίστηκε ένα άτομο. Κάποιοι από το εξαγριωμένο πλήθος επιτέθηκαν σε τρεις αστυνομικούς της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. και, αφού χτύπησαν τον έναν από αυτούς, κατάφεραν να του πάρουν τη μηχανή με την οποία και έκαναν προκλητικά βόλτες στο λιμάνι, ενώ άλλη μία μηχανή της ομάδας ΔΙΑΣ υπέστη σημαντικές ζημιές, που προκάλεσαν οργισμένοι διαδηλωτές. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει 5 συλλήψεις Ελλήνων και 22 προσαγωγές αλλοδαπών.

Εν τω μεταξύ, εκρηκτική χαρακτήρισε ο δήμαρχος Πατρέων, Γιάννης Δημαράς, την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην πόλη της Πάτρας κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εκπροσώπων φορέων που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα επεισόδια έξω από το κτίριο της Πειραϊκής-Πατραϊκής, αλλά και την αναζήτηση λύσεων για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού.

Ο κ. Δημαράς ανέφερε και τα εξής: «Οφείλουμε όλοι να δείξουμε την απαιτούμενη σοβαρότητα για να κατευνάσουμε τα πνεύματα και να απομονώσουμε όσους προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση, την αγωνία και την ανησυχία των κατοίκων του νοτίου διαμερίσματος της πόλης, ασκώντας βία και μετατρέποντας την περιοχή σε εμπόλεμη ζώνη».

Όσον αφορά την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ο δήμαρχος τόνισε ότι «εμείς δεν μπορούμε να το λύσουμε μόνοι μας», διότι όπως προσέθεσε «είναι ένα θέμα που αφορά την εκάστοτε κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν μπορούν να συνεχίσουν να σφυρίζουν αδιάφορα». Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, «θα απαιτήσουμε σε πολύ υψηλούς τόνους να ασχοληθούν με την Πάτρα».

Σχετικά τώρα με το αποτελέσματα της σύσκεψης, για την άμεση αντιμετώπιση του ζητήματος αποφασίστηκε η ενίσχυση της αστυνόμευσης σε όλο το μήκος της περιοχής του νοτίου διαμερίσματος όπου κινούνται μετανάστες, με συνεχείς περιπολίες καθ’ όλο το 24ωρο.

Επίσης οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη ζητούν από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη την άμεση ενίσχυση της αστυνομικής δύναμης στην Πάτρα με επιπλέον προσωπικό, για να μπορεί να ανταποκριθεί η ΕΛΑΣ στις αυξημένες απαιτήσεις. Ακόμη κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συμφωνήθηκε «να απαιτηθεί από τη νέα κυβέρνηση, αμέσως μόλις αναλάβει ο νέος υπουργός Προστασίας του Πολίτη, να δώσει λύση στο πρόβλημα των μεταναστών».

Στη σύσκεψη, την οποία συγκάλεσε ο κ. Δημαράς, συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Τάσος Αποστολόπουλος, ο αστυνομικός διευθυντής Αχαΐας, Δημήτρης Δριβήλας, ο κεντρικός λιμενάρχης Πατρών, Σταμάτης Φωτεινός, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, Κώστας Πλατυκώστας κ.ά.

Για το σχετικό ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 Ελλάδος:    ΚΛΙΚ    ΕΔΩ 

Βίντεο από ελληνικές ιστοσελίδες: