Με αφορμή την Εκθεση της κομισιόν για τις δημόσιες δαπάνες στην υγεία, το επιτελείο του Νικόλα Παπαδόπουλου, υποστηρίζει πως η δημόσια υγεία βρίσκεται υπό πλήρη κατάρρευση και προτείνει μια σειρά από μέτρα
: "Αμεση εφαρμογή των νόμων για την αυτονόμηση των νοσοκομείων και το ΓΕΣΥ. Δημιουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης για την Υγεία των Πολιτών. Δημιουργία Νέου Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Παιδιών και Εφήβων. Δημιουργία Κέντρου Προγεννητικής Ιατρικής".
Επικριτικός και ο υποψήφιος πρόεδρος της Δημοκρατίας, Σταύρος Μαλάς, ο οποίος δήλωσε ότι η κυβέρνηση άφησε την κατάσταση να οδηγηθεί από το κακό στο χειρότερο: "Η εφαρμογή του ΓΕΣΥ χρειάζεται, όχι μόνο πλήρη αντίληψη των δεδομένων, αλλά και πολιτική βούληση να συγκρουστείς με συμφέροντα, τα οποία δεν επιθυμούν την εφαρμογή του ΓΕΣΥ όπως αυτό σχεδιάστηκε. Κι εμείς έχουμε τη βούληση και τη γνώση να εφαρμόσουμε το ΓΕΣΥ, προς όφελος των πολιτών και της δημόσιας υγείας".
Τη δημιουργία ενός χρονοδιαγράμματος για την επέκταση της υποδομής των κρατικών νοσηλευτηρίων για να μπορέσει να εφαρμοστεί το ΓΕΣΥ και να ανταγωνιστεί τον ιδιωτικό τομέα, υποστηρίζει το επιτελείο του υποψηφίου για την Προεδρία, Γιώργου Λιλλήκα.
Επιστρέφοντας τα πυρά, ο Υπουργός Υγείας Γιώργος Παμπορίδης, τόνισε ότι αυτά που αναφέρονται στην έκθεση είναι γνωστά και αφορούν την περίοδο από το 2004 και μετά. Καλεί όλους να αναλάβουν το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί: "Κάποιοι επιλέγουν να μην βλέπουν το δάσος και να επικεντρώνονται στο δέντρο. Παραγνωρίζουν το γεγονός ότι στον τομέα της υγείας λήφθηκαν μέτρα εκεί και όπου το επέτρεπαν οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που άλλοι επέβαλλαν. Καλώ τα επιτελεία να διαβάσουν ολόκληρη την έκθεση".
Στο ίδιο μήκος κύματος και η αντίδραση του Προεδρικού, Με γραπτή δήλωση ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος, Βίκτωρας Παπαδόπουλος, υπογραμμίζει πως τα επιτελεία παραγνωρίζουν το γεγονός ότι η έκθεση χαιρετίζει και αναδεικνύει τις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης Αναστασιάδη ως τις κατάλληλες αλλαγές που απαιτούνται στο σύστημα υγείας.