Σε εκδήλωση διαμαρτυρίας κατήλθαν το πρωί οι σιτοπαραγωγοί έξω από τις αποθήκες της Επιτροπής Σιτηρών στην Αραδίππου ύστερα από την απροειδοποίητη, όπως υποστηρίζουν απόφαση της Επιτροπής να μην παραλάβει τη φετινή παραγωγή τους.
Η απόφαση λήφθηκε από τη διεύθυνση της Επιτροπής Σιτηρών όταν οι αγρότες εξέφρασαν επιφυλάξεις για τη νέα συμφωνία παραλαβής των σιτηρών η οποία αυξάνει το κόστος αποθήκευσης των σιτηρών κατά τρία ευρώ τον τόνο, με αποτέλεσμα οι σιτοπαραγωγοί να προειδοποιούν με δυναμικές κινητοποιήσεις σε ολόκληρη την ελεύθερη Κύπρο.
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος Παγκύπριας Οργάνωσης Σιτοπαραγωγών Κυριάκος Καϊλάς ανέφερε ότι «ενώ αναμέναμε ότι σήμερα Δευτέρα θα είχαν ανοίξει οι χώροι της Επιτροπής Σιτηρών για παραλαβή της φετινής σοδιάς, μας ειδοποίησαν ότι η συμφωνία που είχαμε υπογράψει θεωρείται ως μη συμφωνία και ως εκ τούτου δεν θα άνοιγαν τα σιλό.
Υστερα από την εξέλιξη αυτή οι σιτοπαραγωγοί που μετέβησαν το πρωί στα σιλό της Επιτροπής στη βιομηχανική περιοχή Αραδίππου για να παραδώσουν τα σιτηρά τους πραγματοποίησαν αυθόρμητη εκδήλωση διαμαρτυρίας».
Πρόσθεσε ότι «οι γεωργοί βρίσκονται σήμερα σε απόγνωση αφού δεν γνωρίζουν που να πάρουν τα σιτηρά τους τα οποία βρίσκονται εκτεθειμένα στις θεομηνίες και στις πυρκαγιές που είχαμε πρόσφατα στο πεδίο Βολής Καλού Χωριού. Οι επιφυλάξεις μας για τη συμφωνία είναι η χρέωση σε χώρους που δεν ανήκουν στην Επιτροπή Σιτηρών. Το επιπρόσθετο ένα ευρώ το μήνα που ζητά φέτος η Επιτροπή Σιτηρών, για μας είναι απαράδεκτο, αφού η συμφωνία είχε καθοριστεί να πληρώνουν οι σιτοπαραγωγοί ένα ευρώ για την παραλαβή και ένα ευρώ για την εξαγωγή των σιτηρών τους».
Ετσι, συνέχισε «σε περίπτωση που η σοδιά μας μείνει στις αποθήκες της Επιτροπής Σιτηρών για μερικούς μήνες, τότε δεν θα στοιχίσει ένα ευρώ για παραλαβή και ένα ευρώ για εξαγωγή, αλλά μπορεί να μας στοιχίσει από 10 μέχρι 12 ευρώ τον τόνο».