«Η συνέχιση της παρουσίας της ΟΥΝΦΙΚΥΠ (και ιδιαίτερα του στρατιωτικού σκέλους της) υπό την παρούσα εντολή και σχήμα, είναι άκρως απαραίτητη, καθώς η κατάσταση δεν έχει αλλάξει από το 1974, καθώς συνεχίζεται η ξένη κατοχή του 37% περίπου του εδάφους του νησιού,» ανέφερε ο χθες πρώτος Γραμματέας της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Κύπρου στα Ηνωμένα Έθνη, Μιχάλης Μαύρος.
Ο Μιχάλης Μαύρος μιλούσε εκ μέρους της Κύπρου στη γενική συζήτηση της 4ης Επιτροπής της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, με θέμα τη «Συνολική Αξιολόγηση των Ειρηνευτικών Επιχειρήσεων σε όλες τους τις πτυχές».
Στην ομιλίας του ανέφερε πως ο ΟΗΕ παραμένει και θα πρέπει να παραμείνει η κινητήρια δύναμη πίσω από τις προσπάθειες επανένωσης της νήσου.
Όσο αφορά την αξιολόγηση της ΟΥΝΦΙΚΥΠ που θα πρέπει να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο, μετά από την εντολή του Συμβουλίου Ασφαλείας στο πρόσφατο ψήφισμά του τον περασμένο Ιούλιο, ο Κύπριος διπλωμάτης αφού ανέλυσε την υφιστάμενη κατάσταση στην Κύπρο τόνισε πως η παρουσία της ΟΥΝΦΙΚΥΠ είναι απαραίτητη.
Ο Μιχάλης Μαύρος, προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω υποστήριξε ότι η ΟΥΝΦΙΚΥΠ είναι η λιγότερο δαπανηρή ειρηνευτική επιχείρηση του ΟΗΕ, καθώς καλύπτει μόνο το 0.5% του συνολικού προϋπολογισμού των ειρηνευτικών επιχειρήσεων, δεδομένου ότι η Κύπρος και η Ελλάδα καλύπτουν οικειοθελώς σχεδόν το 50% των δαπανών.
Ο Κύπριος διπλωμάτης τόνισε ότι η Κύπρος υποστηρίζει την έκκληση του Γενικού Γραμματέα για μια «ολοκληρωμένη, σύγχρονη και αποτελεσματική ειρηνευτική αρχιτεκτονική, που θα περιλαμβάνει την πρόληψη, την επίλυση συγκρούσεων, τη διατήρηση της ειρήνης, την οικοδόμηση της ειρήνης και την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της»
Ανέφερε ότι η Κύπρος κατανοεί πλήρως ότι οι σημερινές συνθήκες απαιτούν σε κάποιο βαθμό τη μεταρρύθμιση των ειρηνευτικών επιχειρήσεων. Όμως, είπε, η συνέχιση της λειτουργίας των 15 ειρηνευτικών αποστολών του ΟΗΕ σε ολόκληρο τον πλανήτη «δεν πρέπει να καταστεί όμηρος κινήτρων πολιτικής