Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Μέχρι και δύο χιλιάδες ευρώ πρόστιμο, μπορεί να επιβληθεί σε όσους παραβιάζουν τη νομοθεσία για το κάπνισμα έξω από τις εισόδους των δημόσιων νοσηλευτηρίων.

Και επειδή το κακό έχει παραγίνει, Υπουργείο Υγείας και διευθύνσεις των νοσηλευτηρίων αποφάσισαν να λάβουν αυστηρότερα μέτρα για όσους καπνίζουν στις εισόδους των νοσοκομείων και των πρώτων βοηθειών. Αρχής γενομένης από το γενικό νοσοκομείο Λευκωσίας, όπου τα νέα μέτρα είναι εμφανή οπτικά αλλά και ακουστικά.

Έξω από τις εισόδους του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας, τοποθετήθηκαν μεγάφωνα και με ηχογραφημένα μηνύματα ενημερώνονται οι επισκέπτες και οι ασθενείς κάθε εφτά λεπτά για την απαγόρευση του καπνίσματος, αλλά και για τους ειδικούς χώρους που δημιουργήθηκαν και στους οποίους μπορεί να πάει κάποιος για να καπνίσει.

Όπως δήλωσε Λειτουργός Υγείας, «Το νοσοκομείο Λευκωσίας έχει ήδη προβεί στη δημιουργία τέτοιων σηματοδοτημένων χώρων τα μικρότερα νοσηλευτήρια έχουν υποδείξει χώρους αλλά χωρίς να κατασκευάσουν κιόσκια γιατί είναι μικρότερα νοσοκομεία και κάποια από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία είναι στην διαδικασία κατασκευής .»

Την ευθύνη για την τήρηση της νομοθεσίας θα έχουν εξουσιοδοτημένοι λειτουργοί των νοσοκομείων και η αστυνομία.

 «Από την μέρα που μπήκαν τα μεγάφωνα είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μέχρι στιγμής. Τροχοδρομούμε ακόμη δυο χώρους όπου θα επιτρέπεται το κάπνισμα .» είπε Λειτουργός υπηρεσιών υγείας ΓΝ Λευωκσίας.

Πέραν από τα ηχογραφημένα μηνύματα έχουν τοποθετηθεί και οι σχετικές πινακίδες για την καλύτερη ενημέρωση των καπνιστών.