Την ώρα που οι 28 ηγέτες των χωρών μελών της Ε.Ε συζητούσαν στις Βρυξέλλες το μέλλον της σχέσης της Ε.Ε και της Τουρκίας, κατόπιν αιτήματος της Γερμανίδας Καγκελαρίου, η Αγκυρα επιχειρούσε να χαμηλώσει τους τόνους, φοβούμενη επιπτώσεις και ενδεχόμενη μείωση της οικονομικής βοήθειας που λαμβάνει, όπως διαρρέει ο γερμανικός Τύπος.
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα, φέρεται να δήλωσε σε δημοσιογράφους κατά την πτήση επιστροφής του από την Πολωνία, ότι η Τουρκία θέλει να συνεχίσει να πορεύεται ευρωπαικά, παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη έχει βλάψει την χώρα του, με την ρητορική και τον πόλεμο που δέχεται.
Λίγο αργότερα και ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, χαρακτήρισε την ένταξη της χώρας στην Ε.Ε στρατηγικό στόχο τους: «Το πρόσωπό μας ήταν πάντα στραμμένο προς την Ευρώπη, διότι ανήκουμε κι εμείς σε αυτή την ήπειρο, είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι. Δεν είμαστε εξωτερικός παράγοντας. Μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και τις προωθούμε. Είμαστε εξάλλου ιδρυτικό μέλος πολλών ευρωπαικών οργανισμών, όπως το Συμβούλιο της Ευρώπης.»
Και πρόσθεσε ότι η Ευρώπη πρέπει να εγκαταλείψει την παρούσα πολιτική των δύο μέτρων και δύο σταθμών προς την ʼγκυρα, που επιβάλλεται όπως εκτίμησε από ισλαμοφοβικές και ξενοφοβικές δυνάμεις στις Βρυξέλλες.
Στο ίδιο πνεύμα και οι δηλώσεις του Υπουργού Ευρωπαικών Υποθέσεων της Τουρκίας Ομέρ Τσελίκ: "Πρέπει οι Ευρωπαίοι πολιτικοί να σταθούν απέναντι στην αντιτουρκική ρητορική που βλάπτει τις θεμελιώδεις αξίες της Ένωσης". Ευχήθηκε παράλληλα στην Σύνοδο Κορυφής, οι ηγέτες να μην λάβουν τιμωρητικές αποφάσεις εναντίον τους, εκτιμώντας ότι οι διμερείς σχέσεις θα αποκατασταθούν πλήρως το επόμενο διάστημα.