Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Αλυσιδωτά προβλήματα άρχισε ήδη να προκαλεί στους εγκλωβισμένους, η απόφαση του κατοχικού καθεστώτος να μπλοκάρει την μεταφορά αγαθών και ειδών πρώτης ανάγκης από τις ελεύθερες περιοχές, επιβάλλοντας λεγόμενους δασμούς.

Σε σύσκεψη στο προεδρικό μέγαρο, στην οποία συμμετείχαν ο Επίτροπος Προεδρίας και έξι κοινοτάρχες κατεχόμενων κοινοτήτων όπου ζουν εγκλωβισμένοι, αποκάλυψε πως εξαιτίας της τουρκικής αναλγησίας, το ολοήμερο σχολείο στο κατεχόμενο Ριζοκάρπασο με τριάντα μαθητές μένει χωρίς τρόφιμα, άρα δεν λειτουργεί.

Παράλληλα, εγκλωβισμένοι γονείς ανησυχούν για 15 βρέφη και μικρά παιδιά, τα οποία δεν θα παίρνουν πλέον γάλα και πάνες.

Όπως ανέφερε ο Κοινοτάρχης Ενορίας Ανάβρυσης Ριζοκαρπάσου Μιχάλης Μικέλλης

«Το σοβαρό πρόβλημα προκύπτει με τους ηλικιωμένους, ήρθαμε σε επαφή ζητούν τα τρόφιμα.  Στο Ριζοκάρπασο δημιουργούνται προβλήματα με το ολοήμερο σχολείο. Δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τρόφιμα, οπότε μένουμε χωρίς τρόφιμα.»

Ο Επίτροπος Προεδρίας κάλεσε τη διεθνή κοινότητα να πιέσει το κατοχικό καθεστώς να σταματήσει να εκμεταλλεύεται τους εγκλωβισμένους.

Ενώ αναφερόμενος στις λύσεις που προτάθηκαν κατά τη σύσκεψη, είπε πως για ευνόητους λόγους, δεν μπορεί να τις δημοσιοποιήσει.

Όπως είπε ο κος Φωτίου «Έχω ενημερωθεί πως έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στους ηλικιωμένους σε μικρά παιδιά στα οποία αποστελλόταν γάλα. Αυτό που συμβαίνει είναι απάνθρωπο. Εξετάζουμε λύσεις ή προτάσεις. Η κυβέρνηση θα στηρίξει τους εγκλωβισμένους.»

Οι ανησυχίες των εγκλωβισμένων πολλές αφού σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής Καρπασίας, Νίκο Φαλά, ο οποίος ήταν καλεσμένος στη διαδικτυακή εκπομπή «Επί της Ουσίας» με τον Κυριάκο Πομηλορίδη, οι κατακτητές δεν σταματούν να τους εκμεταλλεύονται.

«Και εγκλωβισμένοι είναι και αιχμάλωτοι είναι και όμηροι είναι και είναι στα χέρια των κατακτητών να τους χρησιμοποιούν κάθε φορά που θέλουν να καταπιέσουν την ελληνοκυπριακή πλευρά.  Στόχος τους είναι να εξαφανίσουν το ελληνικό στοιχείο από την Καρπασία και δυστυχώς φαίνεται ότι τα καταφέρνουν.» ανέφερε.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, οι ίδιοι οι εγκλωβισμένοι εκφράζουν έντονες ανησυχίες και φόβους, πως μετά την απόφαση του κατοχικού καθεστώτος δεν θα χάσουν μόνο υλικά αγαθά, αλλά και την ιδιότητά τους ως εγκλωβισμένοι, ενώ εδώ και τέσσερις δεκαετίες επιμένουν να ζουν υπό τουρκική κατοχή, για να μην χαθεί το ελληνικό στοιχείο στα σκλαβωμένα χωριά τους.

Για 42 χρονια ολες οι κυβερνήσεις δεν διεκδικούσαν την εφαρμογή της συμφωνίας της 3ης Βιέννης κατήγγειλε ο Προεδρος Συντονιστικης Επιτροπης Καρπασιας Νίκος Φαλάς. Δεν ξέρω είπε, αν υπάρχουν άλλοι τρόποι να λυθεί το πρόοβλημα.

https://streamable.com/98fj5