Από το βήμα τη Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, επιχείρησε να κερδίσει εντυπώσεις στο Κυπριακό, επιρρίπτοντας την ευθύνη για το ναυάγιο των συνομιλιών στους Ελληνοκυπρίους. Διασυνέδεσε, μάλιστα, το πρόβλημα με τα της ενέργειας, όπως βολεύει την Αγκυρα.
«Μας λυπεί το γεγονός ότι οι περιεκτικές διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό που άρχισαν το 2008, κατέληξαν χωρίς αποτέλεσμα λόγω της ακατανόητης στάσης των Ελληνοκυπρίων. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε η ανακάλυψη των φυσικών πόρων στην Ανατολική Μεσόγειο τα επόμενα χρόνια, να συμβάλει στην διασφάλιση της ειρήνης, της σταθερότητας και της ευημερίας στην περιοχή. Είμαστε έτοιμοι να εξετάσουμε προτάσεις για λύση που να σέβεται τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων.» είπε.
Το Κυπριακό, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, βρέθηκε ψηλά στην ατζέντα και των συναντήσεων που είχε ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, πρώτα με τον Πρόεδρο της Τουρκίας και στη συνέχεια με την Πρωθυπουργό της Βρετανίας Τερέζα Μέι, παρά το γεγονός ότι στις γραπτές ανακοινώσεις που εκδόθηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη, δεν γίνεται σχετική αναφορά.
Το Κυπριακό συζήτησαν και στην δική τους συνάντηση Ταγίπ Ερντογάν και Τερέζα Μέι.
Στη Νέα Υόρκη βρίσκεται και ο λεγόμενος Υπουργός Εξωτερικών του ψευδοκράτους, ο οποίος συμμετείχε ως παρατηρητής σε άτυπη συνάντηση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας. Σε παρέμβασή του κατηγόρησε τους Ελληνοκυπρίους για αδιαλλαξία, επιμένοντας στην τουρκική θέση για λύση εκτός των παραμέτρων των Ηνωμένων Εθνών.
«Στη Διάσκεψη του Crans-Montana φάνηκε ξεκάθαρα ότι η αναζήτηση λύσης στη βάση μιας διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας στο πλαίσιο των παραμέτρων των καλών υπηρεσιών του ΓΓ των Ηνωμένων Εθνών, έχει εξαντληθεί. Είναι άδικο και απάνθρωπο οι Τουρκοκύπριοι, που δεν φταίνε για το αδιέξοδο, να είναι αιχμάλωτοι εντός του προβλήματος, για τη συνέχιση του οποίου επίσης δεν ευθύνονται.»
Και ζήτησε την στήριξη της διεθνούς κοινότητας σε θέματα τουρισμού και επενδύσεων για το ψευδοκράτος.