Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Προβληματισμός και μέτρα για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στις Πρώτες Βοήθειες των κρατικών νοσηλευτηρίων όπου δεκάδες ασθενείς αναμένουν για ώρες μέχρι να εξεταστούν . Από την εκπομπή του αντεννα Μέρα Μεσημέρι με τον Νικήτα Κυριάκου, ο Υπουργός Υγείας Γιώργος Παμπορίδης αποκάλυψε ότι το Υπουργείο σε συνεργασία με τις συντεχνίες των ιατρών έχουν μελετήσει μέτρα με στόχο την αποσυμφόρηση των πρώτων βοηθειών: 

"70% που προτρέχουν στις πρώτες βοήθειες δεν χαρακτηρίζονται ως επείγοντα. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι ο υπερβολικός φόρτος που επωμίζονται αυτή οι άνθρωποι είναι και αχρείαστος. Πρέπει να γίνει καλύτερη διαλογή και να υπάρξουν εναλλακτικές δυνατότητες προς τους γιατρούς των πρώτων βοηθειών ώστε να παραπέμπουν τον κόσμο σε άλλα εξωτερικά ιατρεία και να μην απασχολούν τους γιατρούς". 

Αναγκαία και η επέκταση του ωραρίου των εξωτερικών ιατρείων, ούτως ώστε πολίτες που ασθενούν κατά τις απογευματινές και νυχτερινές ώρες, να μπορούν να παραπέμπονται στα εξωτερικά ιατρεία. Σύμφωνα με τον κύριο Παμπορίδη, στόχος αυτής της προσπάθειας είναι να μειωθεί ο όγκος εργασίας των γιατρών και να εξετάζονται τα πραγματικά επείγοντα περιστατικά. 

"Πρέπει να ελέγξουμε τις ροές, τα περιστατικά γιατί αν μειωνόταν ο όγκος εργασίας κατά 50 τοις εκατό θα ήταν αρκετές οι υποδομές. Αρα νοσεί το σύστημα της διαλογής. Εστιάζουμε πρώτα εκεί. Δευτερευόντως νοσεί το σύστημα το ευρύτερο, όπου δεν επιτρέπει το σύστημα στους ασθενείς που ασθενούν τις απογεματινές με νυχτερινές ώρες, να προστρέξουν κάπου άλλου", εξηγησε ο Υπουργός Υγείας. 

Ερωτηθείς για την κλινική τραύματος, ξεκαθάρισε πως βρίσκεται στους σχεδιασμούς του Υπουργείου. 

Παράκληση του Υπουργού Υγείας προς τους πολίτες, οι καταγγελίες που γίνονται για τους γιατρούς του δημοσίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να γίνονται και επίσημα στο Υπουργείο για να βελτιώνεται το σύστημα. Είναι για αυτό το λόγο που το Υπουργείο Υγείας εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιοποιήσει ένα email, στο οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες.