Καμπανάκι κινδύνου κρούουν τα κόμματα στη Λευκωσία μετά και την επιβεβαίωση από την Κομισιόν ότι η οικονομία της Κύπρου δεν βελτιώνεται. Νέα μέτρα για να περιορίσει σε επιτρεπτά πλαίσια το δημοσιονομικό έλλειμμα ετοιμάζει το επιτελείο του Υπουργού Οικονομικών.
Ως επιβεβαίωση και των δικών του προβλέψεων χαρακτήρισε το Υπουργείο Οικονομικών τις αρνητικές εαρινές προβλέψεις της Κομισιόν, σε μια προσπάθεια να προλάβει τις αντιδράσεις.
Εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία επαναλαμβάνει ότι στόχος είναι η λήψη επιπρόσθετων μέτρων για συγκράτηση του ελλείμματος στο 2.5%: "Λαμβάνουν υπόψη μόνο τα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί μέχρι σήμερα και συγκλίνουν σε μεγάλο βαθμό με τις εκτιμήσεις της Κυβέρνησης, λαμβάνοντας υπόψη την απόκλιση περίπου μίας ποσοστιαίας μονάδας που παρατηρήθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους".
Έντονα επικριτικός όχι τόσο για τις προβλέψεις αλλά κυρίως για τον τρόπο διαχείρισης των δεδομένων από την κυβέρνηση Χριστόφια παρουσιάστηκε ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΗ.ΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου. Υπενθύμισε τη θέση του κόμματος του το περασμένο καλοκαίρι όταν λαμβάνονταν μέτρα για την οικονομία, ότι χωρίς ανάπτυξη αυτά θα πήγαιναν χαμένα.
Αν δεν ξεκινήσουμε τη μηχανή της οικονομίας τα χειρότερα έπονται κατέληξε. Την ίδια ώρα λακωνικός εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος τύπου του ΑΚΕΛ Γιώργος Λουκαίδης, ζητώντας απλά ενότητα για αντιμετώπιση των δυσκολιών.
Να μην ακολουθήσει την καταστροφική πεπατημένη των τεσσάρων τελευταίων ετών κάλεσε κυβέρνηση και Υπουργείο Οικονομικών με γραπτή ανακοίνωση του και ο Αντιπρόεδρος του ΔΗ.ΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος. Ακόμη πιο σκληρός εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΥΡΩΚΟ Μιχάλης Γιωργάλλας.
Την ίδια ώρα που η Κομισιόν προβλέπει βαθιά ύφεση και ελλείμματα το ΑΚΕΛ με δύο προτάσεις νόμου επιχειρεί ξανά να φορολογήσει τον πλούτο. Ενέργεια που χαιρέτισε, με βολές όμως κατά της κυβέρνησης, ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης.
Σημείωσε δε, ότι είναι το λιγότερο παράξενη η στάση της κυβέρνησης να μην αναλαμβάνει πρωτοβουλία για φορολόγηση του πλούτου.