Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Προειδοποιήσεις να σπεύσουν στο Υπουργείο Εργασίας εντός πέντε εργάσιμων ημερών, για να αποφύγουν τα νέα βαριά διοικητικά πρόστιμα, εξέδωσαν οι επιθεωρητές του Υπουργείου Εργασίας σε δέκα περιπτώσεις αδήλωτης εργασίας σε όλες τις επαρχίες της ελεύθερης Κύπρου.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο Ανώτερος Λειτουργός Εργασιακών Σχέσεων και υπεύθυνος της όλης προσπάθειας, Αντης Αποστόλου, ανέφερε ότι κατά την περίοδο χάριτος που ίσχυσε από τις έξι Ιουνίου, όταν τροποποιήθηκε η νομοθεσία, μέχρι και τις τρεις Σεπτεμβρίου, τρεις χιλιάδες εργοδότες, εργαζόμενοι και αυτοεργοδοτούμενοι έσπευσαν να δηλώσουν υπαλλήλους και εισοδήματα.

Όπως είπε ο κος Αποστόλου «Αυτή η πρώτη βδομάδα εφαρμογής και αυτή που θα ακολουθήσει στη ουσία θα δείξει αν όντως κάποιοι εργοδότες συνεχίζουν να παραβιάζουν τη συγκεκριμένη νομοθεσία και αν θέλουν να συνεργαστούν.»

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας, οι πλέον προβληματικοί τομείς της οικονομίας είναι τα εστιατόρια και τα κέντρα αναψυχής, με το 25 με 30% των περιπτώσεων που επιθεωρούνται στον κλάδο να παρουσιάζουν παρατυπίες στην εφαρμογή της νομοθεσίας.

Ακολουθεί ο οικοδομικός τομέας στο 20% με τους υπόλοιπους τομείς να κυμαίνονται μεταξύ 10 και 15%. Στα θετικά καταγράφεται το γεγονός ότι το φαινόμενο έχει υποχωρήσει στο 15% από το 25% από το 2009.

Ο κύριος Αποστόλου ανέφερε ότι το Υπουργείο διαπιστώνει πιθανές αδυναμίες στη νομοθεσία ή στις διαδικασίες που ακολουθούνται.

Παράλληλα ανέφερε ότι προχωρούν οι διαδικασίες στο Υπουργείο για εγκατάσταση του λογισμικού «Εργάνη» ενώ έχει εγκριθεί και προχωρεί άμεσα η αγορά και προμήθεια φορητών υπολογιστών για τους επιθεωρητές για επιτόπια πρόσβαση σε πληροφορίες.