Οι αντιδράσεις κυβέρνησης, Ιεράς Μητρόπολης Μόρφου, Μορφιτών και όχι μόνο, στιγμές μετά το άκουσμα της απαγόρευσης για πρώτη φορά μετα απο δεκατέσσερα χρόνια τέλεσης Πανηγυρικού Εσπερινού και Θείας Λειτουργίας στον καθεδρικό Ναό Αγίου Μάμαντος, στην κατεχόμενη Μόρφου, παραμονή, ανήμερα και επομένη της εορτής του Αγίου.
Γεγονός λυπηρό, όπως το χαρακτήρισε ο Υπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης, ερωτηθείς από τον ΑΝΤ1, ύστερα από τη συνάντηση με τον Δανό ομόλογό του Αντερς Σάμουελσεν, στο Υπουργείο Εξωτερικών. Πρόφαση της απαγόρευσης είναι η ασφάλεια των προσκυνητών, αφού από αύριο έως και την Δευτέρα, τέσσερις Σεπτεμβρίου, στα κατεχόμενα θα γιορτάσουν το Κουρμπάν Μπαϊράμ, την Γιορτή των Θυσιών, ενώ, αρνητικότατη και καταδικαστέα χαρακτήρισε την εξέλιξη, από το στούντιο του Αντέννα, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Νίκος Χριστοδουλίδης, φιλοξενούμενος στην εκπομπή «Μέρα Μεσημέρι».
Απογοητευμένοι και οργισμένοι οι Μορφίτες. Λίγες ώρες μετά την απαγόρευση για προσκύνημα στον Αγιο Μάμα, ο Γενικός Διευθυντής του λεγόμενου Υπουργείου Εξωτερικών, Κεμάλ Κιοπρουλού, προκλητικός δήλωσε, στη Γενί Ντουζέν, ότι λόγω της σύμπτωσης με το Κουρμπάν Μπαϊράμ, η Λειτουργία στον Αγιο Μάμα θα μπορούσε να τελεστεί με το πέρας της Γιορτής των Θυσιών κυρίως για λόγους ασφαλείας λόγω της αυξημένης κίνησης.
"Δεν θα μετακινούμε τις γιορτές ανάλογα των διαθέσεων καθενός. Είναι λάθος το γεγονός ότι σήμερα έχει ανακοινωθεί ότι λόγω του Μπαϊραμιού δεν θα επιτραπεί το προσκύνημα", τονισε ο Δήμαρχος Μόρφου Βίκτωρας Χατζηαβραάμ.
Μέσω ανακοίνωσής της, η Ιερά Μητρόπολις Μόρφου, καταδικάζει την απαράδεκτη και αντιβαίνουσα προς το διεθνές δίκαιο, όπως την χαρακτηρίζει, ενέργεια των κατοχικών αρχών: "Τέτοιες κινήσεις προσθέτουν περαιτέρω προσκόμματα και εμπόδια στον δρόμο που θα οδηγούσε σε επανένωση του νησιού, αφού δεν μπορεί να νοηθεί λύση του Κυπριακού με περιορισμό βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δη της θρησκευτικής ελευθερίας".
Την πρώτη Σεπτεμβρίου, παραμονή της γιορτής του Αγίου Μάμαντος, στις έξι και τριάντα το απόγευμα, ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος θα προστεί της ακολουθίας του Πανηγυρικού Εσπερινού στον Πανηγυρίζοντα Ναό του Αγίου Μάμαντος της κοινότητας Ξυλιάτου. Ενώ στις δύο Σεπτεμβρίου, ανήμερα της γιορτής του Αγίου, στις επτά το πρωί, θα προστεί της Θείας λειτουργίας στον ίδιο πανηγυρίζοντα ναό.