Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ψήφισμα διαμαρτυρίας για τα 43 κατοχής της κοινότητας Πυροΐου από τα τουρκικά στρατεύματα επέδωσαν σήμερα αντιπρόσωποι της Κοινότητας.

Το ψήφισμα επιδόθηκε αρχικά στον Επίτροπο Προεδρίας, Φώτη Φωτίου, ο οποίος το παρέλαβε στο Προεδρικό εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Κατά την επίδοση του ψηφίσματος, ο Κοινοτάρχης Πυροΐου, Κωνσταντίνος Αδάμου, επανέλαβε την ανάγκη διάνοιξης του παλαιού δρόμου Λευκωσίας- Λάρνακας μέσω Πυροΐου:

"Δεν ξέρουμε πως έχουμε καταφέρει να περάσουμε από το χωριό μας. Κανένας δεν ξέρει με ποιο καθεστώς ταξιδεύουμε προς το Πυρόι με δικό μας κίνδυνο. Το Πυρόι είναι εκεί όπως το αφήσαμε πριν 43 χρόνια. Εκ πρώτης όψεως από το Πυρόι λείπουν μόνο 2 σπίτια. Το χωριό είναι ακατοίκητο και είναι εκεί χαλασμένο από μόνο του. Δεν πρέπει να πέρασε κανένας από το Πυρόι για να το περπατήσει εκτός από τον τουρκικό στρατό ο οποίος διατηρεί ένα μικρό στρατόπεδο έξω από το Πυρόι".

Ο Επίτροπος Προεδρίας Φώτης Φωτίου δήλωσε: "Όσο αφορά το δικό σας πρόβλημα και διαχρονικό αίτημα για άνοιγμα οδοφράγματος θέλω να ξέρετε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, και το γνωρίζετε, έχει κάνει τεράστιες προσπάθειες και μέσα στα πλαίσια των συνομιλιών των δύο ηγετών, αλλά και στην τεχνική επιτροπή. Δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα, και αυτό δεν οφείλεται στη δική μας πλευρά. Οφείλεται στην άρνηση του κατοχικού στρατού".

Η αντιπροσωπεία της κοινότητας επέδωσε το ψήφισμα και στον Προεδρεύοντά της Βουλής, Αδάμο Αδάμου ο οποίος το παρέλαβε εκ μέρους του Προέδρου της Βουλής. 

Το Πυρόι καταλήφθηκε από τα Τουρκικά στρατεύματα εισβολής στις 18 Αυγούστου του 1974, δύο μόλις ημέρες μετά τη συμφωνηθείσα εκεχειρία, εκτοπίζοντας τους 600 κάτοικους του χωριού, ενώ μέχρι σήμερα οι Πυρογιάτες δεν έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν το χωριό τους.