Εκατομμύρια αυγά αποσύρονται από υπεραγορές στην Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Γερμανία καθώς βρέθηκαν σε αυτά ίχνη εντομοκτόνου.
Το διατροφικό σκάνδαλο, ήρθε στο φως, μετά από αναλύσεις που έγιναν σε κόπρανα κοτόπουλων, κατά τις οποίες εντοπίστηκαν σε αυτά τεράστιες ποσότητες του εντομοκτόνου Fipronil.
Σύμφωνα με την ποινική έρευνα, η υπόθεση ξεκίνησε από πτηνοτροφικές μονάδες στην Ολλανδία, οι οποίες ψέκασαν με το εντομοκτόνο τις εγκαταστάσεις τους για την καταπολέμηση των ψύλλων.
Το Fipronil θεωρείται σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, μέτρια τοξικό για τον άνθρωπο. Μόνο σε μεγάλες ποσότητες είναι επικίνδυνο, και συγκεκριμένα για τα νεφρά, το ήπαρ και τον θυροειδή.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Γεωργίας της Γερμανίας Christian Schmidt, "ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι ο κίνδυνος για την υγεία είναι πρακτικά αδύνατος, σύμφωνα με τα τρέχοντα ευρήματα, η παράνομη χρήση του εντομοκτόνου fipronil στην εκτροφή ζώων που παράγουν τροφή, όπως στην περίπτωση των κοτόπουλων, δεν είναι αποδεκτή. Και πρέπει να σταματήσει αμέσως".
Οι γερμανικές υπηρεσίες εξετάζουν κατά πόσο έχουν χρησιμοποιηθεί μολυσμένα αυγά και για την παραγωγή τροφίμων όπως ζυμαρικά και γλυκά.
Πάντως στην Ολλανδία έκλεισαν ήδη 180 ορνιθοτροφεία και μερικά προχώρησαν και σε θανάτωση των πουλερικών τους. η Ολλανδία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυγών στον κόσμο και πωλεί μόνο στη Γερμανία περίπου 5 δισεκατομμύρια αυγά ετησίως.
Η υπόθεση των μολυσμένων αυγών έχει ήδη κοστίσει εκατομμύρια ευρώ στους Ολλανδούς πτηνοτρόφους.
Το ζήτημα παρακολουθεί στενά και η Κομισιόν, η οποία υποστήριξε ότι δεν συντρέχει καμία ανησυχία για τη δημόσια υγεία καθώς η κατάσταση είναι υπό έλεγχο.