Ερωτηθείς ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ, Φερχάν Χακ, αν υπάρχει κάποιο σχόλιο από τα Ηνωμένα Έθνη σε σχέση με την πρόταση της τουρκοκυπριακής πλευράς για το άνοιγμα της περίκλειστης περιοχής Αμμοχώστου και για επιστροφή των Μαρωνιτών στα χωριά τους, ανέφερε ότι «τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν σχέδια από τον ΟΗΕ για το άνοιγμα των Βαρωσίων, όμως δεν υπήρξε ποτέ κάποια συμφωνία στο παρελθόν. Όμως, αν οι δυο πλευρές είναι ανοιχτές στο ενδεχόμενο εξέτασης νέων μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης, αυτό θα αποτελέσει μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη, όμως πρέπει να δούμε τι θέλουν να κάνουν».
Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος απέφυγε να απαντήσει σε υποθετική ερώτηση για το τί θα γίνει αν η τουρκοκυπριακή πλευρά προβεί σε μονομερείς κινήσεις.
«Το βασικό σημείο είναι ότι θα καλωσορίζαμε οποιαδήποτε ΜΟΕ είναι αμοιβαίως αποδεκτά από τις πλευρές», πρόσθεσε.
Νωρίτερα, ο Φερχάν Χακ αναφέρθηκε στο ψήφισμα που υιοθέτησε το Σ.Α. για την ανανέωση της θητείας της ειρηνευτικής δύναμης των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο (UNFICYP), μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2018. Ο Αν. Εκπρόσωπος είπε ότι το Σ.Α. εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο που έχει σημειωθεί από το 2014, υπό την καθοδήγηση των ηγετών και «καλεί όλους τους εμπλεκόμενους συμμετέχοντες να διατηρήσουν τη δέσμευσή τους σε μία διευθέτηση υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών».
Δηλώσεις ΚΕ Νίκου Χριστοδουλίδη
Για το θέμα του ανοίγματος της περίκλειστης πόλης των Βαρωσίων υπό Τ/κ διοίκηση ο ΚΕ σε δηλώσεις του στο Προεδρικό ανέφερε πως «όπως είδατε και στο θέμα της πρόσκλησης του κατοχικού στρατού για επιστροφή στα Μαρωνίτικα χωριά έχουμε τοποθετηθεί από την πρώτη μέρα, ξεκάθαρα». Και μάλιστα, σημείωσε, «και χθες έγιναν και επιπλέον δηλώσεις από τον κ. Κασουλίδη. Αν προκύψει κάτι τέτοιο, φυσικά και θα τοποθετηθούμε».